اخبار روز

توجه متقاضیان خرید خودرو/عجله!


به گزارش مانیبان، برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول این خودروها ثبت نام می کنند اسفند ماه گذشته با مسدود کردن 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت نام کردند و از بعدازظهر دوشنبه هفته جاری تا ساعت 23:59 امشب (چهارشنبه 26). اردیبهشت ماه ماه) توانستند خودروی مورد نظر خود را از بین 14 مدل وارداتی ارائه شده در این مرحله انتخاب کنند، مهدی تقدسی: مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو آخرین مهلت را تا 29 ام اعلام کرد. فروردین ماه تمدید شد

در این دور عرضه خودروهای وارداتی، چهار خودروی وارداتی (از سه شرکت واردکننده) دارای قیمت ثابت در مبادی ورودی و همچنین 10 خودروی وارداتی (از شش شرکت) دارای قیمت مناسب در مبادی ورودی هستند که به مشتریان عرضه شد.

گفتنی است متقاضیان می توانند از بین این 14 خودرو اولویت را انتخاب کنند.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، روند نظارت بر ثبت نام کنندگان انجام و سپس نتایج تعیین تکلیف افراد مشخص خواهد شد. پس از اعلام نتایج، پیامک واریزی از سوی شرکت‌ها برای برگزیدگان ارسال می‌شود و پس از آن، مشتریان ظرف مدت پنج روز فرصت واریز وجه خواهند داشت. عدم واریز وجه در مدت زمان تعیین شده پس از تماس به معنی لغو طرح و حذف متقاضی از اولویت سامانه می باشد.

لازم به ذکر است قیمت خودروها (ثابت و فاکتور) قیمت پایه خودروها در مبادی ورودی می باشد و هزینه ها و هزینه های معمول قانونی پس از ترخیص کالا از گمرک به قیمت نهایی اضافه می شود که در هنگام فاکتور تایید می شود. قطعی صادر می شود. صادر می شود.

همانطور که گفته شد، تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی (صف اولیه تشکیل شده است) و اولویت انتخاب خودرو است. آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو انتخاب کرده اند، اما هنوز در آن تخصصی نشده اند و در پرتال خود «عدم تعیین تکلیف» را مشاهده می کنند، در صورت تمایل در این مرحله امکان ثبت نام خودرو را دارند. از بین خودروهای ارائه شده انتخاب کنید.

شایان ذکر است با توجه به قطعی بودن نوع فروش، شرکت های واردکننده باید طبق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو با قیمت تعیین شده در مدت یک ماه اقدام کنند. تا انتها پس از اتمام پرداخت. در صورت تأخیر در تحویل یا انصراف از خرید و غیره، قراردادهای مذکور مشمول جرایم مقرر در آیین نامه خواهد بود.

لازم به ذکر است در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، ثبت نام جدیدی برای متقاضیان جدید صورت نگرفت و انتخاب خودرو در سامانه تنها برای متقاضیان مرحله اول بوده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا