اخبار روز

دستگیری کلاهبرداران حرفه ای فیشینگ با کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی در البرز

به گزارش بازتاب آنلاین البرز؛ از پلیس البرز، سردار حمید هداوند روز سه شنبه گفت: با ارجاع پرونده تحقیقاتی مبنی بر خرید اینترنتی با وجوه کلاهبرداری از طریق فیشینگ، تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتا استان البرز موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که شاکی پرونده حاضر قصد فروش گوشی تلفن همراه خود را داشته است. یکی وی دارای سایتی برای خرید و فروش تجهیزات مستعمل بود که فردی ناشناس با وی تماس گرفت و با واریز پول به حساب وی از طریق تاکسی اینترنتی گوشی تلفن همراه دریافت کرد و پس از مدتی با مسدود شدن حساب خود مواجه شد و شکایتی ارائه کرد. برای بررسی موضوع پلیس فتا آمده بود.
هداوند گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی دو متهم این پرونده شدند و با هماهنگی مقام قضایی در شهرستان جدید مهستان دستگیر کردند.
وی با اشاره به فعالیت گسترده کلاهبرداری اینترنتی متهمان دستگیر شده، گفت: در بازرسی از دستگاه های الکترونیکی متهمان، اطلاعات حساب بانکی 1800 کاربر کشف و 50 حساب تلگرامی که از طریق آنها لینک های آلوده برای کاربران ارسال می شد، کشف شد. اسامی پنج گوشی آیفون 13 که با وجوه متقلبانه خریداری شده بودند از مخفیگاه ها کشف شد.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه میزان کلاهبرداری این باند بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون 18 نفر در سراسر کشور که در این پرونده متضرر شده بودند شناسایی شده اند که پلیس در حال انجام است. هنوز در تلاش برای شناسایی دیگران است.

دستگیری سارق حرفه ای قطعات خودرو در کرج

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف 23 فقره سرقت در منطقه مهرشهر کرج خبر داد.
سرهنگ «حکمت خدا شجاعی» وی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در منطقه مهرشهر شهرستان کرج، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی پس از ارائه روش ها و شگردها و همچنین ساعات فعالیت متهم، پس از ارائه روش های سرقت و تحقیقات در محل از صحنه حادثه ماموران کلانتری 22 مهرشهر و گشت موثر ماموران گشت در جریان سرقت به دام افتادند.
شجاعی گفت: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی در پلیس آگاهی به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل و در ادامه تحقیقات به ارتکاب 23 فقره سرقت لوازم خودرو و یک فقره سرقت خودرو در مهرشهر اعتراف کرد. منطقه کرج.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه شهروندان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان خودروهای خود را در پارکینگ های عمومی پارک و به تجهیزات امنیتی و بازدارنده مجهز کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا