اخبار روز

هیچ شکایتی برای دزدی های زیر 20 میلیون دلار تشکیل نخواهد شد. حجاب یک الزام جهانی نیست

نماینده شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی سازمانی است که ده ها ماموریت مختلف دارد. تلاش این نیرو برای مردم، اقوام که برای امنیت کشور زحمت می کشند و همچنین برای ما موفقیت آمیز بوده است آنها می بینند که این نیرو درگیر مشکلی است که برای اقتدار پلیس و امنیت کشور مناسب نیست.»

به گزارش بازتاب آنلاین، به نظر می رسد شکل و شمایل سرقت ها تغییر کرده است. نه اینکه قبلا دزد و دزدی نبود، اما امروز تصاویری از سرقت های خشن، افرادی که با قمه و چاقو کنار جاده می خوابند و یا مثلا سرقت مسلحانه از خانه ها دیده می شود. زمانی که سارقان اسلحه ای مانند کلاشینکف در دست گرفته و با سهولت تهدید و تخریب وارد خانه می شوند و پس از سرقت آرام آرام محل را ترک می کنند، نشان می دهد که سارق نه ترس دارد و نه اضطراب.

احمد علیرضا بیگی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به بازتاب آنلاین گفت: در مورد سرقت، اگر فردی در کلانتری باشد، اکنون انتشار تصاویر سرقت های خیابانی با واکنش هایی همراه شده است. ثابت کنید که پول به او دزدیده شده است. بیش از 20 میلیون تومان ارزش دارد و مال مالک بودن آن اصلاً دزدی محسوب نمی شود.

مردم دوست ندارند که بتوان پلیس را مورد بازجویی قرار داد

نماینده مردم تبریز توضیح می دهد: «پلیس سازمانی با ده ها وظیفه مختلف است. تلاش های این نیرو برای مردم، نزدیکانی که برای امنیت کشور و برای ما زحمت می کشند موفق بوده است.» آنها هم می دانند که با چه کاستی هایی روبرو هستند، مردم دوست ندارند فرصتشان زیر سوال رود، اما می بینند که این نیرو درگیر مشکلی است که برای اقتدار پلیس و امنیت کشور مناسب نیست. مردم انتظار دارند که وقتی انرژی و ظرفیت وجود دارد، برای جلوگیری از این حوادث استفاده شود، برای مبارزه با سارقان و سارقان و نه برای مأموریت هایی که پلیس را به چالش کشیده است، استفاده شود.

فرمانده سابق انتظامی استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس در دهه 70 و اوایل دهه 80 می گوید: اساساً باید امکانات و منابع یک کشور در اولویت ها برای رفاه، آبادانی و پیشرفت مردم صرف شود توانمندی ها و منابع پلیس نیز باید صرف مسائلی شود که بیشترین شانس ممکن را برای آرامش و آسایش ارائه می دهد. در سیاست گذاری موضوعی به نام حجاب در اولویت قرار می گیرد و انرژی صرف بحث حجاب می شود. در حالی که مردم از مشکلات اقتصادی مانند تورم، گرانی، بیکاری یا سرخوردگی نسل جوان رنج می برند، این چیزی نیست که مردم مطالبه می کنند.

سیاستگذاران نباید موضوع پلیسی را موضوع دیگری بدانند

عضو کمیسیون داخلی و شوراهای کشور در مجلس ادامه می‌دهد: این همه قدرت برای چنین موضوعی استفاده می‌شود که حساسیت بین‌المللی و ملی دارد، حتی مردم را برای کمک به پلیس و امکان یک همکاری با آن مردد می‌کند. نیروهای پلیس برنامه ریزی نشده اند. بنابراین باید گفت که سرقت قبلا هم اتفاق افتاده است اما اگر حساسیتی وجود داشته باشد اکنون بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است و انتظار می رود سیاستگذاران در وزارت کشور این نیروی عمده را در نظر بگیرند و اجازه دهند که امکانات فراهم شود. در امری استفاده می شود که بیشترین تأثیر ممکن را بر امنیت و آرامش مردم داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا