اخبار روز

کسب و کار اسنپ و تپسی کند می شود/رقیب جدیدی پیدا شده است. مسافر قیمت را تعیین می کند!


به گزارش مانیبان؛ تیکاپ یک شرکت تاکسی آنلاین تازه تاسیس است که قیمت های خود را به مسافر واگذار کرده و بر خلاف رقبای خود هیچ قیمت تجویزی تعیین نکرده است.

تاکسی اینترنتی تیکاپ نوع جدیدی از خدمات را طراحی کرده و مدعی است تفاوت اصلی این تاکسی اینترنتی با رقبای خود در همین جزئیات است و تاکنون مسافران و رانندگان در سفر و حمل و نقل «حق انتخاب» چندانی نداشته اند.

آمار تعداد نصب و دانلود اپلیکیشن Teacup در مایکت و بازار نشان می دهد که این اپلیکیشن حدود پنج هزار بار بر روی پلتفرم بازار، دو هزار بار در مایکت و یک هزار بار در گوگل پلی نصب شده است که نشان می دهد در مقایسه با اسنپ و تپسی ارزش بسیار پایینی به دست آورده است.

سامان کارگر «مدیر عملیات تیکاپ» با اشاره به تفاوت های اساسی تیکاپ می گوید: چالش اصلی تیکاپ تغییر سبک سیستم حمل و نقل است. تفاوت Teacup با سایر رقبا مانند اسنپ، تاپسی و ماکسیم در قیمت آن است. در تیکاپ مسافر قیمت سفر را مشخص می کند و اپلیکیشن هیچ گونه محاسبه قیمتی را انجام نمی دهد و تغییرات قیمت به دلیل تغییر سال یا افزایش کرایه تاکسی توسط شورای شهر تاثیری بر کرایه سفر تیکاپ ندارد. این در حالی است که اسنپ اخیرا به دلیل حذف گزینه «عجله دارم» با چالش مواجه شده بود که کاربران این اپلیکیشن از افزایش قیمت خدمات مسافرتی پس از حذف این گزینه خبر دادند.

این کارگر ادامه داد: یکی یکی از تفاوت‌های تیکاپ با سایر تاکسی‌های اینترنتی این است که تاکسی‌های تلفنی محلی که در گذشته فعال بودند و اکنون به دلیل ظهور تاکسی‌های اینترنتی از بین رفته‌اند، اجازه می‌دهد تا با همین نام و نشان فعالیت کنند. ساکنان محله اغلب در حوزه خدماتی خود به این نمایندگی ها متکی هستند و تکاپ به گونه ای طراحی شده است که بتواند پنل خود را در اختیار این نمایندگی ها قرار دهد.

در این اپلیکیشن، تیم Teacup سیستمی را طراحی کرده است که مسافر می تواند قبل از درخواست تاکسی در Teacup، نوع خودرویی را که قرار است سرویس دهی شود را مشخص کند. به این ترتیب، علاوه بر عموم مردم، افراد یا سازمان های خاصی نیز می توانند سرویس VIP را انتخاب کنند.

جزئیات سفر آماده

سامان کارگر درباره ایده پردازی انجام شده روی این پلت فرم می گوید: تیکاپ به مسافران این امکان را می دهد که جزئیاتی را که حاصل ایده پردازی تیم تیکاپ است انتخاب کنند و رقبای این پلتفرم از آن گزینه ها استفاده نمی کنند. از جمله مواردی که مسافر می تواند درگیر آن باشد، هشت گزینه وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به قیمت سفر و فیلتر کردن و انتخاب گزینه ها بر اساس قیمت و کیفیت و تعیین خدمات مورد نظر مانند حمل چمدان یا آوردن حیوان خانگی اشاره کرد. . انتخاب سفرهای موجود به صورت ساعتی و امکان رزرو سفر نیز از دیگر تفاوت های خدمات این تاکسی آنلاین است.

مدیر عملیات تیکاپ درباره مکان این تاکسی اینترنتی می گوید: تیکاپ در حال حاضر در تهران فعالیت می کند و در سال جدید با اولویت شهرهای همجوار و سفرهای بین شهری قصد دارد به شهرهای دیگر نیز گسترش یابد. علاوه بر این، در آپدیت های هر نسخه، امکانات و ویژگی های جدیدی برای تقویت تم «گزینه های بیشتر» خواهد داشت.

نحوه حمایت از مسافر در تیکاپ

در صورتی که مسافر از خدمات ارائه شده رضایت نداشته باشد یا بخواهد کیفیت سفر را منتقل کند، می تواند به قسمت «سابقه سفر» مراجعه کرده و برای شرکت پیام صوتی یا پیامکی ارسال کند. همچنین در ارزیابی انجام شده مسافر می تواند از طریق دوربین طراحی شده در خود اپلیکیشن از خودرو استفاده کرده و از خودرو عکس گرفته و برای شرکت ارسال کند. بنابراین از طریق امتیاز مسافر و پیام ارسالی مسافر، امتیاز راننده مشخص می شود و این امتیاز در سفرهای آتی به مسافران نشان داده می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا