اخبار روز

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس :: بازتاب آنلاین

ماکاک (نوعی بوزینه دم‌کوتاه) که به‌دلیل چاقی مفرط به گودزیلای تایلندی معروف شده‌ بود، بر اثر عوارض ناشی از چاقی مرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، گودزیلای تایلندی در دامپزشکی کریستال‌پت، در حالی آخرین نفس‌های خود را کشید که دست کوچکش در دست صاحبش قرار داشت.

خانواده‌ای که از این میمون نگهداری می‌کرد، از آن برای جلب مشتری به غرفه‌شان در بازار استفاده می‌کردند و اکنون به‌دلیل اینکه اجازه دادند این میمون بخت‌برگشته به انواع شیرینی‌ها و خوراکی‌های چرب اعتیاد پیدا کند و آنقدر چاق شود که سلامتی‌اش را از دست بدهد، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس

گردشگرهایی که در بازار با این میمون که جلیقه‌ای بامزه به تن داشت روبه‌رو می‌شدند، به او انواع خوراکی‌های مضر مانند انواع فست‌فود می‌دادند و این میمون در مدت زمان کمی چاق شد و وزن او به بیش از ۱۹ کیلوگرم رسید. متأسفانه این میمون توانایی لاغر شدن نداشت و گرفتار بیماری‌های ناشی از چاقی شد.

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس

این نوع بوزینه‌ها معمولا در اسارت تا ۳۷ سالگی عمر می‌کنند. اما گودزیلا فقط ۶ سال عمر کرد. این میمون به دیابت، بیماری تیروئید و سندرم کوشینگ مبتلا شده بود که تمامی این بیماری‌ها در اثر مصرف انواع غذاهای ناسالم، شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌های شیرین و قندی ایجاد شده بود. در واقع این میمون به‌دلیل مهربانی دیگران جانش را از دست داد.

نادیا زکالوند

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا