اخبار روز

آب نمیخوری؟ این 8 سبزی را بخورید

آب نه تنها مایع حیاتی است که بدن در هر سنی برای حفظ و ارتقای سلامت به آن نیاز مبرم دارد، بلکه به خصوص در فصل گرما که نیاز به هیدراتاسیون افزایش می یابد، اهمیت آن بیشتر می شود، همانطور که در گرما در هوای گرم بدن تمایل دارد آب بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهد.

چیزی را گزارش دهید مهر بدن ما همچنین به تغذیه کافی برای جبران مواد مغذی از دست رفته و حفظ تعادل الکترولیت نیاز دارد.

یک راه آسان برای هیدراته ماندن این است که سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که سرشار از مواد مغذی و محتوای آب بالایی هستند. در اینجا برخی از سبزیجات رایج که برای آبرسانی طبیعی بدن شما عالی هستند، فهرست شده است.

اهمیت هیدراته نگه داشتن سبزیجات

سبزیجاتی مانند خیار و کرفس محتوای آب بالایی دارند و برای حفظ سطح الکترولیت سالم ضروری هستند. این سبزی ساده نه تنها سرشار از آب است، بلکه حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کند. گنجاندن این مواد غذایی آبرسان در رژیم غذایی تابستانی نه تنها بدن را شاداب و پرانرژی نگه می دارد، بلکه از کم آبی بدن و گرمازدگی نیز جلوگیری می کند.

خیار

خیار به طور طبیعی سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی است و محتوای آب بالایی در حدود 95 درصد دارد.

کاهو

سالادها حدود 96 درصد آب دارند و بنابراین برای آبرسانی مجدد به بدن عالی هستند. کاهو بیشتر در سالاد مصرف می شود، اما می توان آن را به تنهایی به عنوان یک سبزی با طراوت نیز مصرف کرد.

کرفس

کرفس به طور طبیعی حدود 95 درصد آب است که نه تنها آبرسان است، بلکه کالری کمی نیز دارد و آن را به میوه ای ایده آل برای غلبه بر گرما تبدیل می کند.

تربچه

تربچه یکی یکی دیگر از سبزی های ترد است که با حدود 95 درصد آب یک سبزی آبرسان به حساب می آید و برای تابستان بسیار مناسب است.

کدو سبز

کدو سبز با محتوای بالای آب در حدود 85 درصد، نه تنها رطوبت را تامین می کند، بلکه همه کاره است و می تواند به روش های جالب زیادی استفاده شود.

گوجه فرنگیها

این سبزی آبدار که تقریباً از 94 درصد آب تشکیل شده است، برای افزایش رطوبت به سالاد، ساندویچ و سس عالی است.

فلفل قرمز

فلفل قرمز، سبز و زرد حدود 92 درصد از آب تشکیل شده است که آنها را به یک مکمل رنگارنگ و آبرسان برای وعده های غذایی تبدیل می کند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز حاوی حدود 91 درصد آب است و هم آبرسان و هم سرشار از مواد مغذی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا