اخبار روز

آقای پناهیان عذرخواهی کند، اصلاحات کامل و اصلاح کند. / اهالی تریبون مواظب موضوعات و آداب و ادب و نزاکت کلام خود باشند.

اخیرا با انتقاد از اظهارات عجیب و غیرعادی یکی در شبکه سه سیما با سخنرانان مذهبی مواجه شدیم. با این مقدمه کمترین انتظاری که از آقای پناهیان می توان داشت پرهیز از هرگونه توجیه، اصلاح کامل، عذرخواهی بدون اتلاف وقت برای اظهارات نابجا و جبران و مواظب عدم تکرار آنهاست. همه باید بدانند که هر توجیهی می تواند خدای ناکرده پای سخنان نسنجیده دیگران را در مورد مقدسات باز کند.

به گزارش شفقنا، این سخنان بازتاب گسترده ای در جامعه داشت و دل بسیاری از دوستداران پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام علی (علیه السلام) را به درد آورد. نویسندگان منتقد این اظهارات را نادرست، نامناسب و توهین آمیز دانسته و از آن ابراز تأسف عمیق کردند. شفقنا از تکرار مطالب ذکر شده به صورت مکتوب خودداری می کند.

می توان گفت قصد گوینده این گونه نبوده است – که انتظار نمی رود – اما وقتی از مقدسات و مبانی دین و دین می گوید، از شخصیت هایی مانند پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز صحبت می کند. و امام علی (علیه السلام) به ویژه از تریبون علناً بیان می شود و در ماه مبارک رمضان هم موضوع نیاز به دانش و دقت بالایی دارد و هم استفاده از واژگان و مفاهیم باید از ثبات، غنا و برخورداری لازم برخوردار باشد. اعتبار زیرا هر کلمه معنای خاص خود را دارد و مخاطب آن را درک می کند. آنها معنای خاص خود را خواهند داشت. بنابراین سخنرانان باید در استفاده از موضوعات، واژه ها و ادبیات خود نهایت دقت را به خرج دهند و به اخلاق، ادب و نحوه گفتار در این موضوعات توجه دقیق داشته باشند. نکات مهمی که متاسفانه در مثال ذکر شده مورد توجه قرار نگرفت.

با این مقدمه کمترین انتظاری که از آقای پناهیان می توان داشت پرهیز از هرگونه توجیه، اصلاح کامل، عذرخواهی بدون اتلاف وقت برای اظهارات نابجا و جبران و مواظب عدم تکرار آنهاست. همه باید بدانند که هر توجیهی می تواند خدای ناکرده پای سخنان نسنجیده دیگران را در مورد مقدسات باز کند.

انتظار می‌رود مدیران رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های سطح تلویزیون به کیفیت برنامه‌های مذهبی توجه بیشتری داشته باشند و کنترل و پیش‌بینی مناسبی بر برنامه‌های زنده مذهبی داشته باشند، زیرا جبران خسارات در این موارد بسیار بالاست. دشوار یا گاهی غیرممکن است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا