اخبار روز

آلفاها هنوز به دنیا نیامده اند، آنها یک صفحه اینستاگرام دارند

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نسل آلفا یا در شرایط پیشرفت تکنولوژی متولد شده است، گفت: هنوز بسیاری از فرزندان نسل آلفا به دنیا نیامده اند یک صفحه برای او در اینستاگرام ایجاد کرد. مثلا جنینی تشکیل شده اما هنوز به دنیا نیامده است اما صفحه ای در اینستاگرام وجود دارد.

دکتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا. شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه افزود: گاهی والدین عکس های سونوگرافی از جنین را در صفحه اینستاگرام خود قرار می دهند و بعد از به دنیا آمدن نوزاد عکس های نوزاد را در آن صفحه قرار می دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط با کودکی از نسل آلفا روبه‌رو هستیم که عکس‌های جنینی (سونوگرافی) او در صفحه اینستاگرامی که پدر و مادرش قبل از تولدش برایش ساخته‌اند و هنگام روی‌گردانی از شکل الف منتشر می‌شود. وقتی به یک نوزاد جنین می دهید، آنها عکس های نوزاد خود را می گذارند. و بعد که آن کودک بزرگ می شود و به سن عقل می رسد، متوجه می شود که طرفی دارد و در سمت کودک عکس هایی از او وجود دارد. در اینجا سؤال از حقوق فردی، یعنی حقوق والدین به هر طریقی مطرح می شود یکی حقوق مادی و معنوی فرزندان خود را زیر پا می گذارند.

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فردی که در دوران جنینی شکل گرفته است و هیچ چیز نمی داند و نمی داند که صفحه ای برای او ایجاد شده است، ممکن است از اطلاعاتی که در مورد او در یک سایت منتشر شده راضی نباشد. صفحه ای به نام او قبلاً برای بچه حریم خصوصی بود، حالا والدین یا یکی این حریم خصوصی توسط آنها نقض شد و برخی اطلاعات تصویری، صوتی و … منتشر و در فضای مجازی در دسترس قرار گرفت.

خرازیها توضیح داد: البته برعکس است، یعنی ممکن است وقتی کودک بزرگ می شود و فضای مجازی را درک می کند، از این موضوع بسیار خوشحال می شود و پدر و مادرش او را قبل از تولدش به دنیا معرفی کرده اند.

وی ادامه داد: البته مشکلات مربوط به نسل آلفا فقط مربوط به صفحه اینستاگرام نیست، مشکلات دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال وقتی مغز کودک به تدریج رشد می کند و این مغز رشد مناسب خود را طی می کند، ممکن است کودک در شرایط متفاوتی قرار گیرد. در مراحل رشد مغز، او یاد می گیرد که با دیگران بسیار سریعتر از تصورش تعامل کند، و نحوه تعامل او با دیگران تحت تأثیر این موضوع است.

به گزارش ایرنا، نسل آلفا کودکانی هستند که بین سال های 2010 تا 2024 متولد شده اند، یعنی کودکان کمتر از 15 سال. این بدان معناست که کودکانی که امروز متولد می شوند بخشی از نسل آلفا خواهند بود. این نسل به دلیل بزرگ شدن با فناوری پیشرفته و رسانه های اجتماعی شناخته شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا