اخبار روز

آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در نوجوانان مرتبط است

بر اساس مطالعه ای که در JAMA Pediatrics منتشر شده است، آمادگی جسمانی ممکن است از علائم افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) در کودکان و نوجوانان محافظت کند.

به گزارش زومیت، مطالعه جدید همچنین نشان داد که عملکرد بهتر در فعالیت های قلبی عروقی، قدرت عضلانی و استقامت با محافظت بیشتر در برابر بیماری های روانی ذکر شده مرتبط است. محققان این ارتباط را به این صورت توصیف کردند که «بسته به این دارد که کودک یا نوجوانی که از نظر جسمی مناسب‌تر است یا نه ممکن است کمتر به اختلال سلامت روان مبتلا شود یا خیر».

این یافته ها در بحبوحه تشخیص فزاینده مشکلات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان در ایالات متحده و سایر کشورها به دست آمده است. افزایش این مشکلات مستلزم تلاش برای یافتن راه حلی برای درک و کنترل آنهاست.

مطالعه جدید که توسط محققان در تایوان انجام شد، داده‌های دو مجموعه داده بزرگ را با هم مقایسه کرد: تست‌های آمادگی جسمانی دانش‌آموزان ملی تایوان، که عملکرد تناسب اندام دانش‌آموزان را در مدارس اندازه‌گیری می‌کند و پایگاه داده تحقیقات بیمه ملی، که ادعاهای پزشکی، نسخه‌های تشخیصی و سایر سوابق پزشکی را ردیابی می‌کند. اسناد را ضبط می کند محققان به نام دانش آموزان دسترسی نداشتند، اما توانستند از داده های ناشناس برای مقایسه آمادگی جسمانی و سلامت روان دانش آموزان استفاده کنند.

خطر ابتلا به یک اختلال روانی با استفاده از سه معیار آمادگی جسمانی اندازه‌گیری شد: سلامت قلب با زمان دانش‌آموز برای تکمیل یک دوی 800 متر، استقامت عضلانی با تعداد دراز و نشست‌های انجام شده و قدرت عضلانی اندازه‌گیری شده در حالت ایستادن طولانی اندازه‌گیری شد. پرش

بهبود عملکرد در هر فعالیتی با خطر کمتر اختلال روانی مرتبط بود. به عنوان مثال، کاهش 30 ثانیه ای در زمان دویدن 800 متر با خطر کمتر اضطراب، افسردگی و ADHD در دختران و با اضطراب کمتر و خطر کمتر ADHD در پسران همراه بود.

افزایش پنج جلسه در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر ADHD در پسران و کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران همراه بود.

محققان در این مقاله می نویسند: «این نتایج پتانسیل سلامت قلبی تنفسی و عضلانی را به عنوان عوامل محافظتی در تعدیل بروز اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان نشان می دهد.

پیش از این تصور می‌شد که سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند، اما تحقیقات قبلی عمدتاً بر پرسش‌نامه‌ها و گزارش‌های شخصی متکی بود، در حالی که مطالعه جدید بر ارزیابی‌های مستقل و استانداردهای عینی تکیه داشت.

دکتر Vivek H. بتجراح عمومی سلامت روان را «بحران بهداشت عمومی تعیین‌کننده زمان ما» نامیده و سلامت روان جوانان را محور مأموریت خود قرار داده است. در سال 2021، او یک بیانیه عمومی نادر در مورد این موضوع صادر کرد. آمارها در آن زمان روندهای نگران کننده ای را نشان می دادند: از سال 2001 تا 2019، میزان خودکشی در بین آمریکایی های 10 تا 19 ساله 40 درصد و تعداد مراجعات اضطراری مربوط به خودآزاری 88 درصد افزایش یافته است.

برخی از سیاست گذاران و محققان استفاده سنگین از رسانه های اجتماعی را عامل افزایش شدید مشکلات سلامت روان می دانند، اما تحقیقات محدود است و نتایج گاهی متناقض است. برخی دیگر از کارشناسان معتقدند استفاده بیش از حد از صفحه نمایش به جای خواب، ورزش و فعالیت های شخصی که برای رشد سالم ضروری است، سلامت روان نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده است. یک مطالعه جدید ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روان را تایید می کند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: “نتایج نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه های آمادگی جسمانی هدفمند را نشان می دهد.” چنین برنامه هایی به عنوان یک مداخله پیشگیرانه اولیه در برابر اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارای پتانسیل قابل توجهی هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا