اخبار روز سینما

آیا حقوق نجومی سعید آقاخانی واقعی است؟







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، بحث تولید سریال های پرهزینه در شبکه های تلویزیونی اخیرا به گوش تلویزیون هم رسیده است. یکی تهیه کنندگان هر قسمت را 2 میلیارد تومان اعلام کردند.

تسنیم نوشت: او قیمت یک سریال تلویزیونی را بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان فرض می کند. اگرچه برخی از سریال ها ابتدا با 1 یا 1.5 میلیارد تومان برای هر قسمت شروع می شوند، اما بسیاری از سریال ها هر سال در اواسط فیلمبرداری افزایش بودجه پیدا می کنند و به 2 تا 2.5 میلیارد تومان در هر قسمت می رسند.

زوج یکی وی از تولیدکنندگان سیما، نرخ تولید پایه سری A را در سال 1402 30 میلیون تومان اعلام کرد. این گمانه زنی ها مربوط به سریال Underground و Nunkh بود. حتی برخی اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزدی نجومی به تلویزیون بازگشته است و به خودش امتیاز خاصی داده است.

مهدی فرجی در پاسخ به این گمانه زنی ها، بودجه عجیب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی گفت: بودجه این سریال واقعا با بودجه سریال های معمولی تلویزیون همخوانی دارد. یک ریال هم از میراث فرهنگی دریافت نکرده ایم. ما این کار را روی بودجه صداسیما انجام دادیم که مثل سریال های دیگرش یک بودجه معمولی بود.

وی افزود: می گویند سعید آقاخانی حقوق نجومی گرفت؟ پیش از این در اولین “نخ” به این نکته اشاره شد که او در تیم نویسندگان، کارگردانان و بازیگران حضور دارد و برای هر یک از آنها دستمزد دریافت می کند. اما من آن موقع گفتم و الان هم می گویم حقوق سعید آقاخانی معادل حقوقی است که صداوسیما به همه می دهد. او در کار «نونخ» که از نوشتن تا مونتاژ مجموعه‌ای را در بر می‌گرفت، مشارکت داشت و تعداد دریافتی‌اش حتی بسیار کمتر از سریال «راز باغ» تئاتر بود. ممکن است برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی علاقه دارد مردم را شاد کند و معتقد است رادیو همچنان رسانه شمول است و مردم آن را می بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سعید آقاخانی در اظهارنظر مجازی خود مبنی بر پایان سریال نُنخ 5 تجدیدنظر می کند، پاسخ داد: واقعاً نمی دانم؛ اما در مورد این موضوع که سریال نُنخ 5 به پایان رسیده است. هنوز باید کمی جلو برویم و ببینیم آیا ظرفیت داستان برای Nunkh 6 وجود دارد یا خیر.

فرجی همچنین با اشاره به احیای نهضت ساخت سریال های تلویزیونی توسط سیمافیلم خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال هایی که چند فصل دارند و به صورت سریال تولید می شوند، داستان است. باید به داستان توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا توجه به داستان و فیلمنامه این قابلیت را برای مردم ایجاد می کند که این سریال را دوباره ببینند و دنبال کنند. به هر حال این نوع سریال ها نوعی اعتیاد را در بین مردم ایجاد کرده است که یک داستان خوب و یک فیلمنامه خوب می تواند آن خاطرات خوب و نوستالژی های زیبا را برایشان تکرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس نظرسنجی های تلویزیونی، 70 درصد مردم تلویزیون می بینند، افزود: گاهی اوقات احساس می کنم بینندگان ما بیشتر از این آمار و ارقام هستند. در ارتباطی که با مردم داریم می بینیم که مخاطب ما را از طریق نونه می شناسد و چقدر این سریال را دنبال کرده است. ما معتقدیم شاید بیش از این درصد مردم تلویزیون و سریال های آن را تماشا کنند.

فرجی که شنیده می شود قرار است سریالی را به سینماها بیاورد، به کندو احمدرضا درویش اشاره کرد که امسال با جدیت این سریال را دنبال می کند تا به جایی برسد.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا