اخبار روز

احتمال استیضاح بایدن بیشتر شد!/جزئیات

نیوزویک به نقل از جانسون که سرانجام روز چهارشنبه پس از سه هفته آشفتگی در حزب جمهوری خواه به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان انتخاب شد، از احتمال استیضاح بایدن خبر داد و نوشت: در سپتامبر (شهریور) کوین مک کارتی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا،  تحقیقات رسمی علیه بایدن را رهبری کرد، این تحقیقات با تمرکز بر احتمال نفوذ رئیس جمهور بر معاملات تجاری هانتر بایدن (پسر او) انجام شد که ممکن است راه را برای محاکمه و استیضاح او هموار کرده باشد.

مک کارتی گفت: رئیس جمهور همچنین با اتهامات سوء استفاده از قدرت، مانع تراشی و فساد مواجه است که نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بایدن هر گونه تخلفی را رد کرده است و  ایان سامز (Ian Sams)، سخنگوی کاخ سفید گفت که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به مدت 9 ماه در حال تحقیق از رئیس جمهور بوده اند و هیچ مدرکی دال بر تخلف وی پیدا نکرده اند.

جانسون رسیدن به مرحله استیضاح در تحقیقات ریاست جمهوری را اینگونه توجیه کرد که اگر همه شواهد در جایی که ما فکر می کنیم وجود داشته باشد، در واقع این احتمال وجود دارد که این جنایات روند استیضاح او را تقویت کند.

او گفت ارتشاء و جرایم دیگر در قانون اساسی به عنوان زمینه های استیضاح ذکر شده است. ما حقیقت را به هر کجا که ما را هدایت کند دنبال خواهیم کرد. ما در روند قانونی شرکت خواهیم کرد زیرا ما حزب حاکمیت قانون هستیم.

نیوزویک نوشت که به دفتر مطبوعاتی کاخ سفید ایمیل زده و خواستار اظهار نظر شده است.

بر اساس این رسانه ها، مت گیتس، نماینده جمهوری خواه فلوریدا که طرح برکناری مک کارتی را مطرح کرد، تحقیقات استیضاح بایدن را یک نمایش شکست خورده خواند و در مصاحبه با پولیتیکو گفت که معتقد نیست استیضاح مک کارتی یک نمایش شکست خورده است. تلاش‌های استیضاح با هدف محکوم کردن بایدن بود. این تلاش ها به ویژه به نفع مک کارتی بود.

نیوزویک نوشت: جیمی کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان جمهوریخواه، ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) تصویری از چک 200000 دلاری را که برادرش در سال 2018 برای بایدن ارسال کرده بود به اشتراک گذاشت.

کومر گفت: جیمز بایدن (برادر جو بایدن) 600 هزار دلار وام از یک شرکت دریافت کرد. او با سوء استفاده از نام خانوادگی خود، می خواست “سرمایه گذاری بزرگی از خاورمیانه” را تضمین کند.

سخنگوی آژانس نظارت و تحقیقات کاخ سفید نوشت: جیمی کامر به شدت در تلاش است تا توجه را از هرج و مرج پیرامون انتخاب رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان منحرف کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا