اخبار تهران

احداث تراموا بر روی ریل در تهران منتفی است

به گزارش بازار، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در آخرین جلسه سال 1402 ابتدا آقای امانی گزارشی از بازدید میدانی خود از محله ای در منطقه 8 تهران ارائه می کند. و پس از آن مصوبه شورا برای معاونان شهرداری تهران انجام خواهد شد. این معاونان ذیحساب از سوی شهرداری به شورا ارسال شده و سوابق آنها در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بررسی شده است.

وی ادامه داد: دو اساسنامه از سازمان های شهرداری تهران باقی مانده بود که باید در جلسه امروز بررسی و تصویب شود. تمام اساسنامه سازمان های شهرداری تهران تکمیل شده و فقط اساسنامه بقاع شهر تهران و پیشگیری و مدیریت بحران تهران باقی مانده بود که باید در جلسه امروز بررسی شود. پس از آن تعدادی از پرونده های باغ در دستور کار قرار دارد که بررسی می شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم حضور مدیرعامل متروی تهران در برنامه شهرداری تهران در خصوص افتتاح ایستگاه های جدید، گفت: نمی دانم در خصوص چه تصمیماتی در حال انجام است. مدیرعامل مترو متن رصدی ارسال کرده بودند که موضوعات نامناسبی نداشت و اعلام کرده بودند که حرفشان تغییر کرده است.

چمران در خصوص بحث ساخت تراموا در تهران نیز گفت: در مورد تراموا آنچه در مورد ریل گذاری مطرح شد دیگر مطرح نیست. آنچه تراموا نامیده می شود مانند اتوبوسی است که سه کابین روی لاستیک دارد. به این ترتیب تراموایی در دنیا ساخته شده که حتی راننده ندارد و می تواند در مسیر تعیین شده خود حرکت کند. اگر بحث چنین تراموایی مطرح می شود، باید در مورد تعداد و قیمت، تعداد مسافر و عمر آن بررسی هایی انجام شود تا مشخص شود که آیا برای شهر مقرون به صرفه است یا خیر. اما تراموایی که ریل دارد و قرار است خیابان را مسدود کند اینطور نیست.

وی در خصوص اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر اینکه سال آینده بهار حمل و نقل است، گفت: انشاالله سال آینده بهار حمل و نقل باشد. قراردادها امضا شده و تقویت شده است. امیدواریم اتفاق دیگری رخ ندهد و شاهد ورود واگن های مترو و اتوبوس به پایتخت باشیم. همکاری مردم برای کاهش ترافیک بسیار مهم است. فردی که می خواهد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند باید با احساس آرامش از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند.

چمران در خصوص تامین نشدن اتوبوس های وعده داده شده توسط شهردار تهران نیز گفت: اتوبوس هایی که مطرح شد قراردادهای داخلی بود اما تامین نشد اما قطعا نتوانستیم مردم را منتظر این موضوع نگه داریم و به همین دلیل سوار شدیم. اقدام برای واردات اتوبوس

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا