اخبار روز

ارتش روسیه به سامانه ضد هوایی اس-500 مجهز خواهد شد

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنرانی خود اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-500 و موشک های بالستیک قاره پیما «سرمات» مجهز می شود.

چیزی را گزارش کنید مهر به گزارش اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به سامانه های ضد موشکی اس-500 و موشک های بالستیک قاره پیما مجهز می شود.

به گزارش این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه گفت: موشک های بالستیک قاره پیما سرمات، موشک های مافوق صوت زیرکون و سامانه های ضد موشکی اس-500 از جمله تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که از این سلاح ها در واحدهای ارتش روسیه استفاده می شود.

همزمان با گذشت بیش از چند روز از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب های سرزمینی روسیه و این کشور، بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدانش تحت عنوان «نسیم دریا» در دریای سیاه آغاز می شود. شلیک هشدار نمی گذرد

با وجود انتقادات و هشدارهای روسیه در خصوص برگزاری این رزمایش؛ از امروز در مجموع 32 کشور از جمله اعضای ناتو این رزمایش را در آب های دریای سیاه آغاز کرده اند.

آمریکا و اوکراین در خط مقدم رزمایش نسیم دریا هستند که طبق برنامه اعلام شده از سوی ارتش آمریکا قرار است دو هفته به طول انجامد.

گزارش چیزی مهروزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مانور مشترک اوکراین و ناتو یک اقدام تحریک آمیز است که به دنبال بی ثباتی مداوم در مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در امتداد مرزهای روسیه در شرق اروپا به ویژه به بهانه برگزاری رزمایش مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک ناوچه گشت ساحلی روسیه به ناوشکن انگلیسی دیفندر به دلیل تجاوز به آب های سرزمینی روسیه در نزدیکی کیپ ویولنت در دریای سیاه شلیک کرد. یک جنگنده روسی سوخو 24 ام نیز به سمت این ناوشکن انگلیسی تیر اخطار شلیک کرد و مسیر پرواز آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه حدود یک ماه پیش در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور رزمایش دریایی بین اوکراین و ایالات متحده را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت و در صورت لزوم برای حفظ امنیت ملی پاسخ خواهد داد. در پاسخ به چنین اقداماتی، حدود 20 سازمان و واحد نظامی جدید تا پایان سال 2021 در منطقه نظامی غرب ایجاد خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا