اخبار روز

اردوغان: نتانیاهو قصاب غزه است

رئیس جمهور ترکیه ضمن محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، حفاظت از بیت المقدس را یک وظیفه دانست.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند به یهودی ستیزی متهم می شود، اما ما در برابر این نوع تهدیدها تسلیم نخواهیم شد و اسرائیل نسبت به آن برای پاسخگویی به قانون.

به گزارش الجزیره، اردوغان در سخنرانی خود در کنفرانس پارلمان های قدس در استانبول اظهار داشت فلسطین و قدس قلب تپنده جهان اسلام هستند.

Er erklärte, dass die Verfolgung der Al-Aqsa-Moschee zunehme und die Identität der Moschee durch das zionistische Regime zerstört werde, und betonte: „Jerusalem zu schützen ist unsere Pflicht und wir versuchen, Jerusalem zu einer Heimat des Friedens für die ganze Menschheit zu انجام دادن.”

اردوغان در ادامه با بیان اینکه حوادث 7 اکتبر توجیهی برای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها نیست، گفت: ما برادران خود در جنبش حماس را که از سرزمین خود در برابر متجاوزان دفاع می کنند، ملیت می دانیم جنبش و هرگز ما در برابر نسل کشی مردم غزه که بیش از 200 روز است به تنهایی مقاومت می کنند سکوت نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه درباره جنایات رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در غزه صحبت کرد.

وی با اشاره به نتانیاهو افزود: اگر می خواهید فرعون امروز را ببینید، راه دور نروید و به کسانی که در 203 روز گذشته 35 هزار فلسطینی را کشتند نگاه کنید.

اردوغان در سخنان خود با هدف پایان دادن به روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت: ترکیه تنها کشوری است که محدودیت های تجاری 54 محصول را به رژیم صهیونیستی بازگردانده است. آنکارا به قطع روابط تجاری با این رژیم ادامه خواهد داد و ممکن است همه روابط دیگر را قطع کند.

وی با اشاره به حمایت و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی، گفت: حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیستی به تشدید مشکل غزه کمک می کند نه حل آن.

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد: ارزش‌های غربی مانند دموکراسی، قانون و آزادی بیان، اندیشه و مطبوعات پس از رسیدن این موضوع به رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا