اخبار روز

اسطوره ای که به “تیم قرمز” پیوست. پردرآمدترین ورزشکار تاریخ کیست؟ (+عکس)

با استفاده از روش تطبیقی، دکتر. چند سال پیش، پیتر استراک، استادیار مطالعات کلاسیک در دانشگاه پنسیلوانیا، دارایی خالص دیوکلس را امروز حدود 15 میلیارد دلار اعلام کرد.

استراک می‌گوید: «24 سال پیاپی برنده شدن در تورنمنت‌ها این ثروت افسانه‌ای را برای دیوکلس به ارمغان آورد. مردی که احتمالاً بی سواد بود و توانایی ویژه اش سرعت و شتاب شگفت انگیزش هنگام راندن ارابه بود.

این عدد بر روی سنگ یادبود عظیمی که توسط هم تیمی های این ارابه سوار و طرفدارانش در رم در سال 146 پس از میلاد نوشته شده است، ثبت شده است. کتیبه ای که در زمان بازنشستگی او در سن 42 سالگی گذاشته شد، او را به عنوان “قهرمان همه ارابه سواران” گرامی می دارد.

موزاییکی باستانی که ارابه‌واری از تیم «قرمز» را به تصویر می‌کشد

اعتقاد بر این است که دیوکلس در سن 18 سالگی مسابقه را در ایلریدا (کاتالونیای امروزی) آغاز کرد و به سرعت شهرتی به دست آورد که او را وارد لیگ های بزرگ رم کرد.

دیوکلس کار خود را در رم با پیوستن به تیم سفیدها آغاز کرد. پروفسور برایان وارد پرکینز از دانشگاه آکسفورد می‌گوید که در رم در آن زمان، “رقبا به تیم‌هایی (مشابه تیم‌های فرمول یک امروزی) که در آموزش و توسعه اسب‌ها و تجهیزات سرمایه‌گذاری می‌کردند تکیه می‌کردند و در بدترین دستمزد تیم سفیدپوست بود. آنها معمولاً از رده های پایین جامعه انتخاب می شدند.»

دیوکلس که ذاتاً یک ارابه سوار ماهر بود، در سن 24 سالگی به تیم سبز فراخوانده شد و سپس در سن 27 سالگی به تیم قرمز منتقل شد. این حرکت به دلیل محبوبیت تیم سبز جسورانه به نظر می رسید، اما ظاهراً دیوکلس را آزار نداد.

برخی از مورخان حدس می زنند که انتقال دیوکلس از تیم سبز محبوب به تیم قرمز انگیزه ساده ای داشت: ثروت و شهرت. بی شک تیم سبز پرطرفدارترین تیم بود و بهترین ارابه داران را جذب کرد. اما دیوکلس با پیوستن به تیم قرمز اطمینان حاصل کرد که او بهترین فرد در تیم است و می تواند از مزایای مالی آن بهره مند شود. به نظر می‌رسد که بهترین بودن در آن، دیوکلس را قادر ساخته تا مهارت‌های نمایشی خود را کامل کند.

اسطوره ای که به

همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از پیروزی های او دراماتیک بود: او در ابتدا عقب افتاد، اما در آخرین لحظه با سبقت گرفتن از رقبای خود از خط پایان عبور کرد. این چیزی بود که تماشاگران دوست داشتند. هر بازی با Diocles به سرعت تبدیل به “برترین رویداد” روز شد، که البته به Diocles کمک کرد تا پول بیشتری کسب کند.

درآمد هنگفت او پنج برابر بیشتر از درآمدهای بالاترین درآمد فرمانداران استانی آن زمان بود. بر اساس محاسباتی دیگر، درآمد دیوکلس برای خرید گندم برای کل جمعیت روم به مدت یک سال کافی بود.

شهرت او به حدی بود که پس از بازنشستگی، هواداران و هم تیمی‌هایش بنای یادبود عظیمی در رم برپا کردند و از او به عنوان «قهرمان همه ارابه‌رانان» تجلیل کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا