اخبار روز

اصفهان تخلیه شد فقط 8 سال فرصت داریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خشک شدن زاینده رود و به تبع آن فرونشست، تمدن اصفهان را در خطر جدی قرار داده است. این خطر به قدری جدی است که اگر تا چند سال آینده به آن فکر نکنیم، همه باید اصفهان را ترک کنیم.

مهدی تقیانی اظهار داشت: من خود را نماینده همه مردم می دانم و با تخریب و توهین مردم به ویژه جوانان و در کل با هر نوع تخریب شخصیت موافق نیستم.

به گزارش مگتو، وی افزود: اگر نماینده در هر حوزه ای از بین برود، هیچکس سودی نمی برد، اما اگر همه با هم همدل باشیم، می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اصفهان تنها با همدلی همه نمایندگان مردم حل می شود، گفت: نمایندگان اصفهان باید برای حل مشکلات بر این اساس متحد باشند. آیا ضعفی در رفتار من وجود دارد، لطفاً آنها را به من گزارش دهید. نه بدهید و نه تخریب کنید، به کسی توهین نکنید تا بتوانیم مشکلات اصفهان را یکپارچه حل کنیم.

فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده است

وی با اشاره به اینکه عدم احیای زاینده رود که منجر به تخلیه سفره های زیرزمینی دشت اصفهان شد، بزرگترین مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را برای اصفهان به همراه داشت، تاکید کرد: اکنون فرونشست در اصفهان رسیده است. یک مرحله بسیار خطرناک اگر نتوانیم در هفت هشت سال آینده کاری برای احیای سفره های زیرزمینی اصفهان انجام دهیم، این تمدن زنده نمی ماند.

تقیانی ادامه داد: در واقع در چنین شرایطی همه ما باید اصفهان را ترک کنیم و این شهر دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

خشکسالی زاینده رود تنها مشکل کشاورزان و شرق اصفهان نیست

وی با بیان اینکه مشکل زاینده رود تنها مشکل شرق اصفهان و کشاورزان نیست، بلکه کل دشت اصفهان به دلیل خشکی رودخانه در فلات مرکزی ایران در خطر فرونشست است، تاکید کرد: در آخرین جلسه مجلس سعی کردم فریاد زاینده رود و مردم عزیز و کشاورزان این استان را بشنوم. و حتی در این برهه هم نمایندگان اصفهان دلسوز باشند و برای رفع مشکلات بویژه خشکسالی زاینده رود موافقت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا