اخبار روز سینما

اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد/ پدرم خودکشی نکرد

به گزارش پی ام آپ به نقل از اعتماد، در هفته های گذشته خواهر کیومرث پوراحمد در فضای مجازی ادعای کشته شدن برادرش را مطرح کرد. در پی این ادعا سعی کردیم با خانواده این کارگردان و فیلمنامه نویس سرشناس سینمای ایران به گفتگو بنشینیم. همسر و خواهر مرحوم پوراحمد حاضر به صحبت نشدند اما دختر مرحومش پس از پیگیری های مکرر و چند روزه حاضر به صحبت شد. شایان ذکر است این گزارش صرفا بر اساس اظهارات دختر فقید کیومرث پوراحمد تهیه شده و انتشار آن توسط روزنامه به منزله تایید یا تکذیب گفته های مصاحبه شونده نیست. همچنین با نگاهی به عنوان این گزارش، «پرونده باز است» که نام آخرین فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد است، داستان آن برگرفته از یک پرونده جنایی پرمخاطب دهه 80 است.

ما مطمئن هستیم و می دانیم که پدرم خودکشی نکرده است، پدرم برای تدوین فیلم «پرونده باز است» مجبور به بازگشت به تهران شد و برای آینده برنامه هایی داشت. دختر کیومرث پوراحمد مدعی است که پدرشان خودکشی نکرده است شکایتی که «تراست» آن را 100 درصد تایید نکرده است، اما این اطلاعات نشان می دهد که خانواده پوراحمد در خصوص مرگ مشکوک پوراحمد .16 شکایت کرده اند فروردین اخبار ضد و نقیضی در مطبوعات و مجلات هنری سال 1402 منتشر شد. ابتدا برخی رسانه ها این را نوشتند؛ کیومرث پوراحمد کارگردان و فیلمنامه نویس مشهور ایرانی بر اثر سکته قلبی در ویلایی در بندرانزلی درگذشت اما ساعاتی بعد یکی از نشریات هنری علت مرگ کیومرث پوراحمد را خودکشی اعلام کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه خود در رابطه با فوت کیومرث پوراحمد اعلام کرد: در پی اعلام مرگ مشکوک یک سالمند در روستای ساحلی بندرانزلی به مرکز فوریت های پلیسی، رسیدگی به موضوع ۱۱۰ مورد در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی بندرانزلی با توجه به اهمیت این حادثه «اکیپ های پلیسی که برای بررسی واقعیت و جدی بودن حادثه در محل حاضر شده بودند با جسد بی جان کیومرث پوراحمد کارگردان سرشناس کشورمان مواجه شدند. نشان می دهد که متأسفانه در کنار پیکر مرحوم پوراحمد یادداشتی وجود داشت که حاکی از خودکشی وی بود.

با این حال، یک سال پس از این حادثه فروردین در سال 1403، توران پوراحمد، خواهر کیومرث پوراحمد، در فضای مجازی اعلام کرد که برادرش کشته شده و جراحات روی بدنش به خوبی نمایان است.

پس از اظهارات خواهر کیومرث پوراحمد سعی کردیم موارد زیر را انجام دهیم: یکی برای گپ زدن با اعضای خانواده پوراحمد.

پدرم می دانست که چه چیزی در راه است

دختر کیومرث پوراحمد روز حادثه را اینگونه توصیف می‌کند: «پدرم اغلب از یکی که در شمال می‌شناخت ویلا اجاره می‌کرد و به شمال می‌رفت چون می‌خواست بنویسد و تنها باشد، معمولاً تنها به آنجا می‌رفت؛ یعنی برای بار اول نبود تازه رفته بود شمال قرار بود به تهران برگردد چون قرارهای متفاوتی داشت اما ناگهان این اتفاق افتاد. در روز حادثه صاحب ویلا به آنجا رفت و با حادثه مواجه شد و پلیس را در جریان گذاشت. همه خانواده ها به شیوه خود تاکید می کنند که پدر ما برای خودکشی به شمال نرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آن مرحوم قبل از مرگ فیلم «پرونده باز است» را دنبال کرده است، می‌گوید: فیلم «پرونده باز است» هنوز تمام نشده بود و مونتاژ آن باقی مانده بود، در حالی که پدرم صحبت می‌کرد با پدرم صحبت کردم. شمال بود و به من گفت برای تغییر موسیقی و تدوین فیلم «پرونده باز است» به تهران می‌آیم.» او گفت می‌خواهم به زاهدان بروم، قرارهای مختلفی داشت، من هم به این موضوع اشاره کردم. در داستانی که مصادف با تولد 40 سالگی پدرم بود، در مورد تماس‌ها و پیام‌هایی که در رابطه با این قرارهای کاری وجود داشت، مقاله‌ای نوشتم اتفاق افتاد و قرار بود به زاهدان برود، خلاصه هزار برنامه و قرار با چند نفر داشت که در دست انتشار بود و قرار بود مجله مهری لندن کتابهایش را منتشر کند. مجله مهری فرصت طلب بود و نمی دانیم که آیا این مرد وکیلی که در ایران می شناسیم توانسته این موضوع را پیگیری کند؟ حتماً پدرم در چاپ این کتاب ها شرکت کرده است، اما هیچکس نمی تواند به انتشارات لندن برسد چون ایران نیست. حتی تلفنی با آن ناشر صحبت کردیم و قرار بود قراردادها را برای ما بفرستد اما تاکنون چیزی برای ما نفرستاده است. گفت کتاب هایی برای چاپ دارم به جز کتاب چاپ شده ای که پدرم در سفر برایم آورد اما کتاب ها تمام نشده و نتوانسته مرحله آخر را پشت سر بگذارد. پدرم در کل کارش وسواس زیادی داشت. در هر صورت می خواهم بگویم پدرم پروژه های زیادی داشت که می خواست آنها را به سرانجام برساند. آخرین فیلم او، «پرونده باز است»، هم فیلم پدرم است و نه به این دلیل که تهیه کننده برخی صحنه ها را حذف کرده و تغییر داده است.

دختر کیومرث پوراحمد نیز درباره ادعای خاله اش در فضای مجازی مبنی بر قتل پدرش چنین می گوید: آنچه عمه ام نوشته درست است، اما تا زمان مناسب فعلا درباره روند و جزئیات ماجرا صحبت نمی کنیم، اما من باید بگویم که پدرم می‌دانست که قرار است چه بلایی سرش بیاید، اما اینکه خودش را کشته است، درست نیست.

۱۶ فروردین در سال 1402 فلاح میری، دادستان مرکز گیلان، در خصوص نامه و خبر فوتی که در محل فوت کیومرث پوراحمد یافت شد، چنین اعلام کرد: «نوشته ای که نزد مرحوم پوراحمد پیدا شد، نوشته ای کاملا شخصی، خصوصی و خانوادگی است. متوفی در پایان نامه اعلام کرد که مفاد این نامه توسط کسی جز خانواده وی نوشته نشده است. با توجه به بررسی‌های اولیه، بازرس ویژه قتل که در محل حادثه حاضر شده بود، نیاز به تحقیقات دقیق در این زمینه داشت: «او برای بررسی علت به پزشکی قانونی منتقل شد ”

همچنین با وجود گذشت یک سال، اطلاعات تکمیلی در خصوص علت مرگ از سوی مقامات و مراجع قضایی منتشر نشده است.

۳۰ اردیبهشت ماه ماه 1402; در چهلمین روز درگذشت کیومرث پوراحمد، اکثر منابع خبری از جمله آنلاین به یادداشتی در صفحه اینستاگرام دختر کیومرث پوراحمد اشاره کردند و نوشتند: امروز چهلم است، چهل روز از آن روز می گذرد که دنیای ما برای همیشه تغییر کرد. این مرد او عاشق ایران و مردمش بود از اینها الهام گرفت و در آخرین ساعات زندگی اش عشقش را به مردم پاک و مهربان ایران بیان کرد خوشبختی و امید تصمیم می گیرد خود را با دستان و بدنی کبود به دار بزند؟

پگاه پوراحمد در پایان تاکید کرد: پرونده مفتوح است.

لینک کوتاه لینک را کپی کنید

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا