اخبار روز سینما

اعمال متداول شب های قدر / اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان







به گزارش ریمینو آنلاین به نقل از ایمنا، شب قدر یا لیله القدر، شب نزول قرآن و سرنوشت یک سال زندگی بشر است که یکی از شب های مهم و با فضیلت به شمار می رود. ماه مبارک رمضان بر اساس آیات و روایات قرآنی، ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است. شب قدر، شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن فرشتگان به زمین می آیند و بر اساس برخی از احادیث شیعه، سرنوشت بندگان را برای سال آینده به آن حضرت عرضه می کنند. رمضان است و یکی از 19، 21 یا 23 شب امکان پذیر است. شبی که حضرت علی (ع) در آن ضربت خورده است، شب هجدهم ماه مبارک رمضان و شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نامیده می شود. در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال 40 میلادی، امام علی علیه السلام اولین امام شیعیان بر اثر شمشیر مجروح شد. این حادثه در مسجد کوفه ابن ملجم مرادی رخ داد و منجر به شهادت حضرت علی (ع) در 21 ماه مبارک رمضان شد.

تاریخ شب های قدر فروردین ۱۴۰۳

اولین شب قدر در روز هجدهم ماه مبارک رمضان (شب نوزدهم ماه مبارک رمضان) مطابق با جمعه دهم ماه مبارک رمضان است. فروردین سال 1403 است.

شب دوم قدر در روز بیستم ماه مبارک رمضان (شب 21 ماه مبارک رمضان) مطابق با یکشنبه دوازدهم ماه مبارک رمضان است. فروردین سال 1403 است.

شب سوم قدر در روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان (شب 23 ماه مبارک رمضان) مطابق با سه شنبه چهاردهم است. فروردین سال 1403 است.

اعمال شب نوزدهم شب قدر

اعمال شب قدر

اعمال شب قدر به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول شامل اعمال مشترک هر سه شب و دسته دوم شامل اعمال مخصوص آن شب است.

اعمال متداول شب های قدر

دوش گرفتن

علامه مجلسی می فرماید: بهتر است در آن شب هایی که آفتاب غروب می کند غسل شود تا نماز عصر با غسل خوانده شود.

خواندن 2 رکعت نماز

در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز هفتاد مرتبه بگوید: «استغفی اللّه و اتوبواللیا» در حدیث مذکور که از جای خود بلند نشود. تا خداوند متعال او و پدر و مادرش را ببخشد.

قرآن را باز کن

قرآن کریم را باز کنید و آن را پیش روی خود بگذارید و دعای زیر را بخوانید و حاجت خود را از خداوند بخواهید: «می ترسم و امید دارم که مرا مسخره نکنی. ترس از آتش.»

قرآن بخوان

قرآن را بر سرت بگذار و بگو: «خدایا به حق این قرآن و به حق نازل کنندگان و به حق همه مؤمنان، آن را ستایش کن و به حق آن». . من حقیقت تو را می دانم.

سپس ده مرتبه «بک یا الله» بگویید

ده بار “بمحمد”

ده بار

ده بار بفاتیما

ده بار «بلحسن»

ده بار «بل الحسین»

«بعلی بن الحسین» ده مرتبه

ده مرتبه از محمد بن علی

این در مرتبه «جعفر بن محمد» است.

ده بار «موسی بن جعفر»

ده مرتبه «بعلی بن موسی»

ده مرتبه از محمد بن علی

ده مرتبه «بعلی بن محمد»

ده مرتبه «بلحسن بن علی»

ده بار “بدون اثبات”

سپس آنچه را که نیاز دارید بگویید.

زیارت امام حسین (ع)

در روایات آمده است که وقتی شب قدر فرا می رسد، منادی از آسمان هفتم از آغوش عرش ندا می دهد که خداوند متعال هر کس را که قبر امام حسین (ع) را زیارت کرده، آمرزیده است.

احیا داشته باشند

روایت شده است که هر کس شب قدر را احیا کند گناهانش آمرزیده می شود، هر چند به تعداد ستارگان آسمان و وزن کوه ها و میزان دریاها باشد.

خواندن صد رکعت نماز

صد ركعت نماز را كه فضيلت زيادي دارد بخواند به طوري كه در هر ركعت بعد از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «توحيد» را بخواند.

دعای خدا را بخوانید…

دعای زیر را بخوانید:

«خدایا، بنده تو شدم، فداکار تو. من نه سود و نه ضرری برای خود دارم و نه بدی را از آن دور می کنم. من بر علیه خود شهادت می دهم و توبه می کنم. به خاطر ضعف قوت من.» و نادانی من، بر محمد و آل محمد درود فرست و آنچه را که به من و همه مردان و زنان با ایمان وعده داده ای، برای من وفا کن. این شب کاری را که انجام داده ام کامل خواهم کرد.

تو به من عطا کردی که من بنده فقیر و فروتن و ضعیف و فقیر و ذلیل تو هستم. خدایا یادت را از گذشته فراموش نکن. بیشتر است یا نه [غَافِلا] به نیکی تو در آنچه به من داده ای، و من از پاسخ تو ناامید نمی شوم، حتی اگر مرا در امور خیر راهنمایی کنی. [کُنْتُ] یا سختی، یا پریشانی، یا رفاه، یا رفاه، یا پریشانی، یا بدبختی، یا سعادت. همانا تو شنونده دعا هستی.»

استغفار کنید و برای حوائج دنیا و آخرت دعا کنید

علامه مجلسی بهترین اعمال در این شب ها را استغفار و دعای حاجت دنیوی و آینده برای خود، پدر و مادر، خویشاوندان و برادران، زنده و مرده دانست.

صلوات بفرست

درود بخوان: خدا بر محمد و آل محمد درود فرست

خوانش جوشن کبیر

در برخی از احادیث آمده است که در این سه شب باید نماز جوشن کبیر خوانده شود.

آثار در شب 19 ماه مبارک رمضان، شب قدر

اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان (اعمال ویژه شب اول قدر، شب نوزدهم)

اکشن های شب نوزدهم شامل چندین اکشن از جمله:

اولین

صد مرتبه «استغفور الله ربیع و اتوبو الیا» بگویید.

صد مرتبه بگو «اللهمة العن قتاله امیرالمومنین».

دومین

دعای زیر را بخوانید:

«یا آن که قبل از کل بود، سپس آن که کل را آفرید، سپس آن که باقی می ماند و آن که کل است، یا آن که مانند یک چیز نیست، یا آن که در جهان نیست. است.» موات علی، نه در زمینهای پایین، نه بالای آنها، نه زیر آنها و نه بین آنها. تو آخر علی محمد و آل

محمد دعایی است که جز تو کسی نمی تواند آن را بشمارد.»

سوم

دعای زیر را بخوانید:

«خدایا در آنچه تصمیم می‌گیری و امر ناگزیر را تصمیم می‌گیری و در آنچه تصمیم می‌گیری امر عاقلانه را در شب قدر و در حکمی که رد و تغییر نمی‌کند وقتی زیر دست من می‌شوی، بنویس. بیت شریفی که حجش مقبول، حجش ستوده، تلاشش آمرزیده، گناهانش ادا شود. بدی‌هایشان را از آنان دور کن و آنچه را که تصمیم می‌گیری و قادر به انجام آن هستی انجام ده.

«عمری و تواسعه العلیی فی رزقی و تفعل بی کذا و کذا» به جای این کلمه حاجت خود را ذکر کند.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا