اخبار روز

اولین سکه جهان که در هوا شناور است و در تاریکی می درخشد

یک ضرابخانه لهستانی اولین سکه شناور جهان را برای استفاده در کامرون ایجاد کرد. سکه UFO MP-1766 از هفت اونس نقره ساخته شده است و دارای یک موتور مخفی است که میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این مربع با یک پایه طراحی شده خاص به سکه اجازه می دهد تا در هوا شناور شود.

لوکاس کاردا، مدیر برنامه ریزی فنی و تولید در ضرابخانه لهستان، روزیاتو می گوید، قرار گرفتن در معرض این سکه نتیجه استفاده از رنگ های فلورسنت سخت شده با نور ماوراء بنفش است.

این سکه شگفت انگیز توسط بانک کامرون سفارش داده شده است و ارزش اسمی آن 1766 فرانک کامرون (تقریباً 2.90 دلار) خواهد بود. اما به گفته ضرابخانه لهستان، ارزش واقعی آن بسیار بیشتر از ارزش اسمی آن است.

کاردا گفت: «ما نمی‌توانیم فقط یک سکه بسازیم و آن را در جریان رسمی پول قرار دهیم، زیرا فقط بانک‌های مرکزی حق انتشار پول را دارند. بنابراین، مدل کسب و کار ما تعامل با برخی از بانک های خارجی غیرمعمول و در این مورد بانک کامرون است.

کاردا ادامه داد: سکه ما حاصل کار سخت گروه بزرگی از متخصصان ضرابخانه لهستان است که قادر به پیاده سازی پیچیده ترین مفاهیم هستند. میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده بین پایه ویژه و موتور مورد نظر نوعی تونل ایجاد می کند که سکه فضایی ما در آن شناور می ماند.

کاردا توضیح داد: “پروژه پیشگام ضرابخانه لهستان، سازندگان خود را به سطح کاملاً متفاوتی از هنر سکه، هم از نظر استفاده از فناوری مدرن و هم از نظر دیدگاه هنری رسانده است.” علاوه بر اجرای یک راه حل ابتکاری، شکل و طراحی نیز قابل توجه است. برای تأکید بیشتر بر ارزش‌های زیبایی شناختی، از چاپ دیجیتال و آبکاری مس انتخابی در فرآیند تولید استفاده شد. در ابتدا این ایده بسیار تخیلی و دور از ذهن بود، اما به مرور زمان مشخص شد که ما قادر به انجام آن هستیم. ما فناوری مناسب را پیدا کردیم و کار کرد.»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا