اخبار روز

اگر 7 ساعت در شبانه روز نخوابید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)

در گزارشی جدید، کارشناسان هشدار می دهند که کمبود خواب می تواند اثرات مخربی بر چهره انسان داشته باشد. شرکت فناوری خواب سیمبا با استفاده از هوش مصنوعی تصاویری ساخته است که نشان می دهد خواب ناکافی چه تاثیری بر چهره افراد می گذارد.

به گزارش روزیاتو، در یک نظرسنجی از 2000 شهروند بریتانیایی، بیش از نیمی از آنها کمتر از 7 ساعت در شب می خوابند که این رقم در بین افراد بالای 55 سال بیشتر است. شرکت کنندگان زن مشکلاتی مانند چین و چروک، افتادگی پوست و ظاهر خسته را گزارش کردند، در حالی که مردان از پف زیر چشم، پوست خشک و ظاهر خسته رنج می بردند.

با افزایش سن، برخی از این عوارض بدتر می شوند. در حالی که 12 درصد از شرکت کنندگان از خشکی پوست رنج می بردند، این رقم در گروه سنی 18 تا 24 سال 20 درصد بود. علاوه بر این، تقریباً یک سوم از افراد در این گروه سنی پس از یک شب بی خوابی، زیر چشمان خود دایره های سیاهی داشتند که بسیار بالاتر از میانگین 20٪ است.

اگر 7 ساعت در شبانه روز نخوابید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟

بر اساس این یافته ها، کارشناسان سیمبا از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویری از چهره زنان و مردان در سنین مختلف با محرومیت مکرر از خواب استفاده کردند. این تصاویر نشان می دهد که چگونه کمبود خواب می تواند منجر به سیاهی زیر چشم، چین و چروک اضافی و افتادگی پوست شود.

خواب ناکافی، به خصوص برای مدت طولانی، می تواند ذهن، بدن و حتی پوست شما را در هر سنی خراب کند. در حالی که ژنتیک در ایجاد تغییرات مرتبط با افزایش سن نقش دارد، کمبود خواب مزمن می تواند این وضعیت را بدتر کند.

اگر 7 ساعت در شبانه روز نخوابید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟

این گزارش یادآور می شود که خواب کافی نه تنها برای سلامت جسمانی بلکه برای زیبایی و جوانی ظاهر نیز ضروری است. کارشناسان توصیه می کنند برای جلوگیری از اثرات مضر کمبود خواب، مانند چین و چروک های زودرس، افتادگی پوست و ظاهر خسته، 7 تا 9 ساعت بخوابید.

این نتایج همچنین نشان می دهد که افراد جوان بیشتر در معرض برخی از عوارض مانند خشکی پوست و پف زیر چشم هستند، در حالی که در سنین بالاتر اثرات سیاهی زیر چشم بارزتر است. بنابراین در هر سنی باید به اهمیت خواب کافی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست توجه کرد.

اگر 7 ساعت در شبانه روز نخوابید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟

این گزارش می تواند برای بسیاری انگیزه ای باشد تا با برنامه ریزی صحیح و اصلاح عادات خواب از آسیب های جبران ناپذیر کم خوابی روی صورت جلوگیری کنند. به هر حال خواب کافی و راحت راهی برای حفظ جوانی و شادابی است که نباید نادیده گرفته شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا