دانستنی ها

این اسباب بازی ها را به هیچ کودکی ندهید/ خطرناک‌ترین اسباب بازی ها برای کودکان

وقتی اسباب بازی می خریم، اغلب می خواهیم چیز سرگرم کننده ای انتخاب کنیم، اما آیا برخی از آن اسباب بازی ها می توانند خطرناک هم باشند؟ به گفته پزشکان اورژانس، بله، اسباب بازی ها می توانند خطرناک باشند. مگان مارتین، پزشک اورژانس اطفال در بیمارستان کودکان جان هاپکینز، در ویدئویی که برای TikTok ارسال شده است، می گوید که برخی از هدایا می توانند کودکان را به اورژانس بفرستند.

مارتین در یک مصاحبه تلفنی گفت: “شناخت خطرات مهم است.” وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری بر اساس این اطلاعات به عهده والدین است. طبق داده‌های کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده ایالات متحده، صدمات ناشی از اسباب‌بازی حدود 145500 بازدید از اورژانس را در سال 2022 به خود اختصاص داده است. مشتریان کودکان 12 ساله و کمتر بودند.

در چنین شرایطی چه اسباب بازی هایی بیشترین خطر را برای کودکان به همراه خواهند داشت؟ واشنگتن پست از پزشکان اورژانس در سراسر ایالات متحده پرسید که چگونه بزرگسالان می توانند به حفظ امنیت کودکان کمک کنند.

این اسباب بازی ها را به هیچ کودکی ندهید.

سنگ مرمر

این دانه های رنگ روشن می توانند خطرناک باشند. کودکان خردسال می توانند تیله را در گوش، سوراخ بینی یا بدتر از آن در دهان خود بگذارند. این اجسام معمولاً با یک ابزار تخصصی برداشته می شوند، اما گاهی به دلیل لیز بودن تیله ها، این امکان وجود ندارد و برای برداشتن آنها نیاز به جراحی است.

علاوه بر این، در مورد دانه‌های رنگی که می‌توانند به صورت تصاعدی در هنگام غوطه‌ور شدن در آب رشد کنند، این خطر وجود دارد که کودک با بلعیدن مهره روده، آن را بزرگ کند که باعث انسداد و آسیب‌های تهدید کننده زندگی می‌شود.

این اسباب بازی ها را به هیچ کودکی ندهید.

اسباب بازی با آهنربا و باتری دکمه ای.

اسباب بازی های دارای آهنربا یا باتری های دکمه ای یا سکه ای می توانند خطر خفگی را ایجاد کنند. اگر کودک باتری یا آهنربا را ببلعد، خون رسانی به ناحیه روده را کاهش می دهد و باعث نکروز بافت یا مرگ بافت بدن می شود.

علاوه بر این، قورت دادن باتری های دکمه ای می تواند باعث سوختگی شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که یک باتری سکه ای با بزاق یا سایر مایعات بدن تماس پیدا کند. جریان در باتری باعث واکنشی می شود که می تواند باعث ایجاد سوراخ در بافت شود. جدی ترین مشکلات معمولاً در مری رخ می دهد، زیرا باتری ها می توانند در ناحیه باریک پشت ورودی قفسه سینه بین گردن و قفسه سینه گیر کنند.

این اسباب بازی ها را به هیچ کودکی ندهید.

اسکوتر برقی و هاوربرد.

پزشکان اورژانس و کارشناسان ایمنی می گویند که نباید وسایل نقلیه برقی مانند اسکوتر و هاوربرد برای بچه ها بخرید زیرا باعث می شود آنها خیلی سریع حرکت کنند. همین سرعت حرکت باعث پرتاب شدن آنها و شکستگی استخوان می شود. در موارد جدی تر، این شکستگی ها می تواند باعث شود فرد آسیب دیده به جراحی نیاز داشته باشد.

با این حال، اسکوترهای غیر موتوری گزینه ایمن تری هستند. یکی آنها یکی از عوامل اصلی صدمات هستند و در سال 2022 محصولی بودند که بیشترین تعداد صدمات مربوط به اسباب بازی ها را ایجاد کردند. بر اساس گزارش محصول مصرفی، اسکوترها باعث حدود 23000 جراحت در بین کودکان 12 ساله و کمتر شده است. از آنجایی که اسکوترهای غیر موتوری با سرعت کمتری حرکت می کنند، آسیبی که به آنها وارد می شود معمولا کمتر است.

هنگام دادن دوچرخه های غیر موتوری و اسکوترهای معمولی به کودکان، تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی را برای آنها تهیه کنید. بهتر است یک کلاه ایمنی به رنگ مورد علاقه کودک یا با تصویری از شخصیت کارتونی مورد علاقه او انتخاب کنید تا آنها را تشویق به استفاده از کلاه ایمنی کنید.

این اسباب بازی ها را به هیچ کودکی ندهید.

ترامپولین

اگرچه کودکان ترامپولین را دوست دارند زیرا به آنها فرصت بالا و پایین پریدن را می دهد، اما حقیقت این است که اسباب بازی یکی یکی از شایع ترین دلایل ظهور طیف گسترده ای از آسیب ها است. شایع ترین مواردی که جوآنا اس. کوهن، پزشک اورژانس کودکان در بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور دیده است، پیچ خوردگی مچ پا و شکستگی دست های ناشی از بازی با ترامپولین است.

او می گوید این معمولا زمانی اتفاق می افتد که بیش از یک کودک روی ترامپولین می پرد و دو یا چند کودک با یکدیگر برخورد می کنند. کوهن خاطرنشان می کند که ممکن است کودکی روی فنرها یا چارچوب ترامپولین بیفتد یا حرکات خطرناک و شیرین کاری های خطرناک انجام دهد و بد روی ترامپولین فرود بیاید.

همچنین مواردی از آسیب پا، معمولاً شکستگی درشت نی*، در کودکانی که به تنهایی روی ترامپولین می‌پریدند یا با دو نفر روی ترامپولین می‌پریدند، وجود داشت، اما هر یک از کودکان قد و وزن متفاوتی داشتند. در آن زمان فردی که بزرگتر است نیروی بیشتری ایجاد می کند و این نیرو به فرد کوچکتر وارد می شود. شاید در نگاه اول فکر کنید که قرار دادن توری و حفاظ در اطراف ترامپولین می تواند خطر سقوط را کاهش دهد، اما واقعیت این است که تنها احساس امنیت کاذب در فرد ایجاد می کند و ممکن است او را به انجام حرکات خطرناک تر تشویق کند.

این اسباب بازی ها را به هیچ کودکی ندهید.

راکت انداز و سایر پرتابگرها.

اسباب‌بازی‌هایی که پرتابه می‌کنند، مانند راکت‌انداز، تفنگ اسباب‌بازی یا تیر و کمان می تواند صدمات مختلفی از جمله به چشم ها ایجاد کند. اگر ضربه به چشم از فاصله نزدیک باشد، می تواند آسیب را تشدید کند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا