دانستنی ها

این علائم روی جعبه ها را جدی بگیرید

معاون مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: هرگونه تغییر در شکل کنسروها نشان دهنده نوعی مشکل بهداشتی است. مهم ترین نشانه بصری فساد کنسروها، تورم قوطی ها است، بنابراین توجه به ظاهر قوطی ها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مهندس هاله سمیعی گفت: شکل جعبه را می توان به روش های مختلف تغییر داد. یعنی اگر یک قسمت آن متورم و گیر کرده باشد طرف دیگر آن برجسته می شود یا به دلیل حمل و نقل و شرایط دیگر به دیوار جعبه برخورد کرده باشد اما هر دو طرف جعبه یا فقط یک طرف آن باشد. ورم کرده و دلیل آن ضربه نخوردن است. ممکن است سلامتی او مشکل داشته باشد.

وی افزود: اگر یک قوطی حلبی با طرف بیرون زده سوراخ شود و مقدار زیادی گاز از آن خارج شود به این معنی است که محتویات قوطی پوسیده است. هنگام باز کردن قوطی های سالم باید به خاطر داشت که مقدار کمی هوا به داخل آنها کشیده می شود که نباید با انتشار گازها اشتباه شود.

به گفته معاون مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، تورمی که در قوطی هایی که بیش از یک سال از عمر آنها می گذرد، مربوط به تولید گاز هیدروژن است و در اثر واکنش ایجاد می شود. بین مواد غذایی و فلز قوطی (خوردگی قوطی) یا تولید گاز کربن دی اکسید حاصل رشد میکروب ها در داخل قوطی ها است.

حبوبات، ذرت و … قبل از مصرف کنسروها. وی تاکید کرد: قوطی ها باید حداقل 20 دقیقه در آب بجوشد تا سم بالقوه خطرناک بوتولیسم موجود در تمام غذاهای کنسرو شده از بین برود.

سامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که نمی توان انتظار داشت مصرف کنندگان تفاوت بین انواع تورم هایی را که در کنسروها ایجاد می شود متوجه شوند، برای حفظ سلامت محصول از مصرف کنسروهای مشکوک به آلودگی، فرورفتگی، تورم یا هرگونه تغییر ظاهری خودداری کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا