اخبار روز

بارندگی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد :: بازتاب آنلاین

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش بازتاب آنلاین، صادق ضیاییان افزود:چهارشنبه و پنجشنبه(۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه) در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، شمال سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان،کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۲۸ اردیبهشت ماه) در مناطقی از شمال غرب به استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی در امتداد رشته کوه البرز و نقاطی از مرکز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این روز شدت بارش در شمال شرق و نوار شمالی کشور خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: شنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) در نوار شمالی و برخی مناطق نوار شرقی کشور بارش و وزش باد شدید انتظار می‌رود. یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) بارش در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور تشدید و در دامنه‌های جنوبی البرز نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز رگبار و رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز طی پنج روز آینده، دریای عمان شنبه و یکشنبه و دریای خزر از شنبه تا دوشنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ اردیبهشت ماه) صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۹ اردیبهشت ماه) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۸ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا