اخبار روز

بار ترافیک در شبکه دولتی به جای شبکه تلفن همراه باید به شبکه ثابت منتقل شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از آذربایجان غربیقاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 88 درصد روستاهای استان به اینترنت پرسرعت مجهز هستند و این اتفاق علی رغم برنامه ریزی ما برای دسترسی 80 درصدی رخ داد.

وی افزود: از 2 هزار و 192 روستای بالای 20 خانوار استان، 260 روستا باقی مانده است و با وجود مشکلاتی مانند تحریم ها و سختی تامین تجهیزات، برنامه ما تکمیل دسترسی روستاهای باقی مانده است.

بهبود برنامه اینترنت خط ثابت دولت سیزدهم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: ظرفیت اینترنت خط ثابت در کشور کمتر از 20 درصد و در استان آذربایجان غربی کمتر از 10 درصد است و با توجه به اینکه برنامه دولت سیزدهم برای بهبود اینترنت ثابت، برنامه ما افزایش بار شبکه به سمت اینترنت ثابت است.

وی گفت: رقابت باعث پیشرفت می شود یکی یکی از مشکلات ما در زمینه ارتقای اینترنت ثابت و ارائه خدمات با کیفیت، انحصار مخابرات است و با سرمایه گذاری ده شرکت خصوصی در سراسر کشور، هم اکنون دو شرکت ایرانسل و صبانت در استان آذربایجان غربی وظیفه تکمیل اینترنت ثابت را بر عهده دارند. پلت فرم فیبر نوری شبکه

وی خاطرنشان کرد: میانگین سرعت اینترنت تلفن ثابت 10 مگابیت بر ثانیه است. شورای فناوری اطلاعات تصمیم گرفت در ابتدا به سرعت بیش از 25 مگابیت بر ثانیه دست یابد.

جلیلی نژاد گفت: فرهنگ سازی و ورود دستگاه های دولتی به سمت اینترنت پرسرعت در بستر فیبر نوری مورد توجه اداره کل ارتباطات استان است. یکی یکی از استان های پیشرو در این حوزه این اقدام را با شهرداران شهرهای مختلف استان انجام داده و به دنبال تعامل و تسریع در ایجاد زیرساخت ها هستیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: یارانه دولتی اینترنت پرسرعت در بستر فیبر نوری از محل صندوق توسعه فیبر نوری تعیین می شود و بر این اساس اپراتورها برای هر خانوار مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان است. و برای هر خانوار 2 میلیون تومان وصل می شود.

وی گفت: هم اکنون 127 کیلومتر شبکه فیبر نوری در خوی در حال ساخت است و این زیرساخت در خوی و سلماس تکمیل و راه اندازی شده است و تا پایان سال 14 پایتخت و 19 شهرستان زیر پوشش قرار می گیرد.

جلیلی نژاد افزود: دسترسی به شبکه های 5G و 6G نیز منوط به گسترش شبکه فیبر نوری است و آذربایجان غربی یکی از استان های پیشرو کشور در توسعه فیبر نوری است.

11 میلیون بسته در یک سال جابجا شد

جلیلی نژاد افزود: سال گذشته 11 میلیون مرسوله جابه جا شد که رشد 14 درصدی را نشان می دهد و با این وجود تلاش می کنیم تا خدمات پستی را هوشمند کنیم.

افزایش 116 درصدی شبکه انتقال

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: ظرفیت شبکه انتقال در دولت سیزدهم 116 درصد افزایش یافت و از 800 مگابیت به 1735 مگابیت رسید.

وی ادامه داد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان 260 سرباز وظیفه را آموزش داده است.

جلیلی نژاد از ثبت 4 هزار و 210 شکایت در سامانه 195 خبر داد و افزود: در سال گذشته به 99 درصد شکایات پاسخ داده شده است.

دلیل ضعف پایداری شبکه تلفن همراه در مواقع اضطراری

وی توضیح داد: از منظر فنی، بار ترافیکی در اینترنت با بار بالای شبکه مرتبط است یکی اما دلیل اصلی اختلالات ضعیف بودن باتری ها و سختی در تهیه آنها و البته افزایش نسبت شبکه و نیاز به انرژی بیشتر، افزایش مصرف باتری و دوام باتری ها نیز می باشد. کاهش می یابد، اما از اپراتورها خواسته ایم که مشکل را حل کنند.

خبرنگار: سینا افشاریان

۴۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا