اخبار روز سینما جهان

بازتاب آنلاین | بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت

در سال 1982، هیل برای اولین بار در نقش آشر هیوز در مینی سریال آلن بلیزدیل «Boys of the Black Stuff» بازی کرد و با آن به شهرت رسید. در همان سال در فیلم گاندی ریچارد آتنبرو نقش گروهبان پاتنم را بازی کرد. هیل همچنین در چندین سریال تلویزیونی بریتانیا در دهه های 1970 و 1980 ظاهر شد، از جمله I، Claudius، The Rooms و The Fox.

گزارش کردن مهر به گزارش ورایتی، هیل در سال 1997 نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم تایتانیک جیمز کامرون بازی کرد که برنده 11 جایزه اسکار شد. او سپس به سریال ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون پیوست و در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در نقش پادشاه تئودن در دو برج و بازگشت پادشاه ظاهر شد که دومی ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کرد. به این ترتیب، هیل در 2 فیلم از 3 فیلمی که تا به امروز بیشترین جایزه اسکار را دریافت کرده اند، بازی کرده است. سومین فیلمی که این رکورد را دارد «بن هور» است.

در سال 2015، هیل در نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین، در مینی سریال Wolf Hall بازی کرد. این سریال همچنین برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.

برنارد هیل در سال 1944 در منچستر به دنیا آمد و در طول دوران بازیگری خود که بیش از پنج دهه به طول انجامید، در فیلم های مهم دیگری مانند رویای یک شب نیمه تابستان (1999)، جنایت واقعی (1999)، پادشاه عقرب (2002) ظاهر شد. ، “Valkyrie” (2008) و صداپیشگی در انیمیشن “Para Norman” (2012).

آخرین نقش او در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخگو» است که فصل دوم آن این هفته از شبکه بی‌بی‌سی وان آغاز می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا