اخبار روز سینما جهان

بازتاب آنلاین | کاشف رابرت دنیرو درگذشت

راجر کورمن، تهیه‌کننده مستقل و پیشگام و پادشاه فیلم‌های کم‌هزینه در سن ۹۸ سالگی درگذشت.

گزارش کردن مهر، امپراتوری خود را با شرکت های «نیو ورلد پیکچرز» و «کنکورد» تأسیس کرد و از طریق آنها به اندازه هر استودیو بزرگ دیگری فعالیت کرد و فیلم هایش همیشه سودآور بودند. کمپانی او با ساخت فیلم‌های کم‌هزینه در ژانرهای ترسناک، اکشن، علمی تخیلی و حتی فیلم‌های خانوادگی، در همان ابتدا به خانه استعدادهای اصیل مختلفی تبدیل شد، با بازیگرانی مانند نیکلسون با فروشگاه کوچک وحشت و اسکورسیزی و دنیرو با باکسکار برتا. و فرانسیس فورد کاپولا با “زوال عقل 13” وارد این صنعت شد.

کورمن در نوامبر 2009 برنده مراسم افتتاحیه اسکار فرمانداران شد، جایی که ران هاوارد از او به دلیل استخدام زنان در نقش های کلیدی اجرایی و خلاقانه و همچنین دادن نقش های بزرگ به آنها تقدیر کرد، و والتر موزلی تاکید کرد که V. یکی این یکی از معدود درهای باز برای استعدادهای فراتر از سن، نژاد و جنسیت بوده است.

برای بیش از نیم قرن، او تقریباً به تنهایی بازار فیلم های B را که تا حد زیادی در دوران پس از تلویزیون کاهش یافته بود، زنده نگه داشت.

پس از اینکه در اواخر دهه 60 کارگردانی را کنار گذاشت و دوباره در اواسط دهه 80 با فرانکشتاین روی صندلی کارگردانی نشست، شرکت New World Pictures را تأسیس کرد و علاوه بر تولید فیلم‌های هنری خارجی مانند «فریادها و زمزمه‌ها» وارد صحنه شد. اینگمار برگمان و به آنها آموزش داد.

در جوانی پس از انجام کارهای مختلف به فیلمنامه نویسی روی آورد و سپس «هیولا از کف اقیانوس» را تهیه کرد. از سال 1955 تا 1960، کورمن بیش از 30 فیلم را تولید یا کارگردانی کرد که همگی با بودجه کمتر از 100000 دلار و در 2 هفته یا کمتر ساخته شدند.

پس از فروشگاه کوچک وحشت در سال 1960، او توانست سرمایه گذاران را برای پروژه های جاه طلبانه تر جذب کند و مجموعه ای از فیلم ها را بر اساس ادگار آلن پو ساخت. این مجموعه ترسناک که با «سقوط خانه آشر» در سال 1960 آغاز شد، شامل هشت فیلم کم‌هزینه از جمله «مقبره لیجیا» و «ماسک مرگ سرخ» بود که همگی به فیلم‌های کلاسیک تبدیل شدند.

در همان دوره او کار خود را با بازیگران ناشناخته ای مانند الن برستین، نیکلسون و دنیرو، فیلمنامه نویسانی مانند رابرت تاون و کارگردانانی مانند اسکورسیزی، دمی، جو دانته و پیتر بوگدانوویچ آغاز کرد.

«فرشتگان وحشی» با بازی پیتر فوندا که با هزینه ای بالغ بر 360 هزار دلار ساخته شد و بیش از 25 میلیون دلار فروخت، از دیگر موفقیت های او بود.

او علاقه مند به معرفی فیلم های هنری بود که این کار را از سال 1972 با «جیغ ها و زمزمه ها» برگمان آغاز کرد و با «سونات پاییزی»، «داستان ادل»، «آمارکورد» و «فیتزکارالدو» ادامه داد. او بازاریابی و توزیع این فیلم ها را دوباره اختراع کرد و به تماشاگران شهرهای کوچک طعم سینمای جهان را چشید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا