اخبار روز

بازگشت قرعه کشی ثبت نام خودرو!


به گزارش مانیبان، در حالی که با راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو، مشکلات ثبت نام متقاضیان مرتفع و قرعه کشی ثبت نام برطرف شد، با کنار گذاشتن سامانه توسط وزارت حراست، خودروها به رانندگان جاده فروخته و یا برای اجاره در شهر توزیع شد. فروش جدید از خودروسازان

که در نبود سیستم یکپارچه و مقررات عمدی آن، اخیراً مونتاژکنندگان رویه جدیدی را در عرضه خودرو اتخاذ کرده اند.

مونتاژکاران در پیشنهاد جدید مونتاژکاران خودرو را به دست فروشندگان و دلالان خودرو می رسانند و آنها با قیمتی بالاتر از مصوبه به مردم می فروشند.

یا به شکلی مشابه قرعه کشی خودرو در دوران قبل از سیستم یکپارچه، مونتاژکار اعلام می کند که از تاریخ معینی شروع به فروش خودروی خود می کند، اما در همان دقایق اولیه فروش کامل شده و فروش مونتاژکننده قطع می شود. بلافاصله. مستقیما.

به عنوان مثال طبق اعلام قبلی شرکت کرمان موتور از امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه ماه فروش خودروی «KMC A5» با قیمت کارخانه 1 میلیارد و 286 میلیون و 500 هزار تومان در سایت فروش کرمان موتور قرار بود.

اما با ورود متقاضیان خرید این خودرو به سایت کرمان موتور، مراحل ثبت نام با پیغام «خطا رخ داده» متوقف می شود.

ثبت نام خودرو 10 دقیقه پس از شروع ثبت نام قطع شد

پیگیری های خبرنگار فارس از چند نماینده کرمان موتور در تهران نشان می دهد که بسیاری از متقاضیان این خودرو در اولین ساعات ثبت نام به نمایندگی ها مراجعه کرده اما موفق به ثبت نام نشده اند. از طرفی کسانی که از طریق کارکنان ثبت نام کردند. اینترنت در اواسط مراحل ثبت نام نتوانستند ثبت نام را ادامه دهند و پیغام خطا در لاگ اطلاعات پیدا کردند.

چند تن از کارشناسان نمایندگی های مجاز کرمان موتور در پاسخ به خبرنگار فارس در این خصوص اعلام کردند که در دقایق ابتدایی افتتاح سایت فروش موفق به ثبت نام هایی شدیم اما پس از گذشت 10 دقیقه دیگر امکان پذیر نشد. امکان ثبت نام وجود دارد. و بسیاری از متقاضیان منتظر ثبت نام هستند.

یکی کارشناسان نمایندگی مجاز کرمان موتور به خبرنگار فارس گفتند: از تعداد خودروهای ثبت نامی اطلاعی نداریم. سایت فروش مشکل دارد و خودروساز مسئولیتی ندارد. اما با توجه به تجربیات قبلی به نظر می رسد ثبت نام کامل شده و سایر متقاضیان نمی توانند ثبت نام کنند.

مدیر فروش یکی سایر نمایندگی های کرمان موتور از فارس به این سوال پاسخ می دهند که کدام یک بهتر است نبود آیا عرضه خودرو باید در یک سیستم یکپارچه انجام شود؟ وی گفت: برای ما سیستم یکپارچه بهتر بود، برای مردم هم خوب بود، چون بدون دغدغه و نگرانی ثبت نام کردند، اما متاسفانه ظاهرا سامانه یکپارچه دیگر فعال نیست.

فقط رانندگان می توانند ثبت نام کنند؟

پس از صدور کیفرخواست برای سیدرضا فاطمی امین در شورای اسلامی و خروج از وزارت صمت، عباس علی آبادی سکاندار وزارت صمت شد.

علی آبادی به عنوان سیاست گذار جدید این وزارتخانه پس از خروج فاطمی امین از طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه استقبال نکرد و عرضه خودرو بر اساس سیاست های جدید وزارت صمت شکل گرفت و سیستم یکپارچه خودرو به تدریج کنار گذاشته شد.

علی آبادی اعتقاد چندانی به سیستم یکپارچه و حتی نرخ عوارض خودروها نداشت (و این در این بازار انحصاری هم نیست).

در واقع در دوران تصدی فاطمی امین در وزارت حراست، برای رفع مشکلات ثبت نام خودرو و پرهیز از اجاره و فراهم شدن امکان ثبت نام برای تمامی متقاضیان خودرو، سامانه یکپارچه خودرو طراحی و مقرر شد تمامی خودروسازان ناگزیر شوند. عرضه خودرو در این سامانه و بر اساس سیاست های عرضه به یکباره انجام شد. لذا متقاضیان در این سامانه ثبت نام و بر اساس ظرفیت خودروساز، تمامی متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند.

قبل از ایجاد سیستم یکپارچه و عرضه واحد به خودروسازان در این سیستم، خودروسازان به طور مستقل اقدام به عرضه خودرو می کردند اما یکی یکی از مشکلات اصلی خریداران خودرو این بود که در ابتدای ساعات ثبت نام، سایت فروش خودروسازان به ادعای تکمیل ظرفیت ثبت نام بسته شد، به طوری که تنها چند نفر، گاهی اوقات گفته می شد که راننده یا دونده خودرو هستند. توانستند ثبت نام کنند.

چرا علی آبادی سیستم یکپارچه خودرو را کنار گذاشت؟

از این رو اگرچه در دوره قبلی وزارت امنیت به ریاست فاطمی امین تلاش می شد تا با استفاده از سامانه یکپارچه خودرویی مشکلاتی از این دست حل شود، اما سیاست گذار فعلی وزارت امنیت به کارکردهای این وزارتخانه اعتقادی نداشت. سیستم یکپارچه، بنابراین این سیستم رها شد.

عباس علی آبادی در این خصوص اظهار داشت: وزارت صمت سیاست گذار است نه مجری، هدف مسئولان آن زمان کاهش تقلب در فروش خودرو و ایجاد نظارت حداکثری بر عرضه خودرو بود، اما بیایید در جهت رفع نگرانی خودرو و خود مردم در کنار سازنده هستند.

با اعتقاد وزیر صمت مبنی بر اینکه مردم باید در کنار خودروساز باشند، اکنون نیز مانند گذشته خودروساز به صورت مستقل اقدام به عرضه خودرو کرده است و بنابراین با شرایط انحصاری عرضه خودرو، شاهد هستیم که خودروسازی مانند کرمان موتور به فروش خودرو می پردازد اما دقایقی قبل از ثبت نام امکان ثبت نام به پایان می رسد و معلوم نیست مالک خودرو کیست.

این در حالی است که طبق وعده قبلی وزیر حریم خصوصی افرادی که اسامی آنها در دور دوم سامانه یکپارچه اعلام نشده و تعیین تکلیف نشده اند، امکان ثبت نام در دوره های بعدی سامانه یکپارچه را خواهند داشت. . با اولویت، اما امروز با این شکل از عملکرد وزارت حریم خصوصی، سامانه جامع دیگر منسوخ شده است.

آیا امکان ثبت خودرو برای دارندگان پلاک فعال وجود دارد؟

امروز پس از کنار گذاشتن سیستم یکپارچه خودرو (هرچند انتقاداتی به این سیستم وارد شده است) در تامین خودرو عقب‌نشینی کرده‌ایم و شاهد مشکلاتی مانند سال 1401 در تامین خودرو هستیم، مشکلاتی که با آن تلاش شد. تلاش زیادی برای شروع دولت سیزدهم

عدم امکان ثبت نام متقاضیان جدید در دفاتر ثبت نام جدید خودروسازان و عرضه خودرو به حمل ونقل از درب پشتی کارخانه نمونه ای از مشکلاتی است که قبل از ایجاد سامانه واحد ثبت نام وجود داشت.

نکته جالب دیگر این است که در اطلاعیه جدید ثبت نام کرمان موتور به عدم ثبت نام مالکان خودروهای فعال با پلاک اشاره نشده است.

برخی از شنوندگان فارس می گویند اگر مسئولان وزارت حراست نمی خواهند سیاست های قبلی این وزارتخانه در مورد خودروسازی را اجرا کنند، حداقل باید بخواهند مشکلات مردم را حل کنند و این مشکل ثبت نام خودرو برای کسانی که خودرو ندارند را به سرعت حل کنند. ممکن است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا