اخبار روز سینما

بازیگر ارباب حلقه ها درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، هیل اولین بار با نام یوزر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» ساخته آلن بلیزدیل در سال 1982 بازی کرد و به شهرت رسید. در همان سال نقش گروهبان پاتنم را در فیلم گاندی ریچارد آتنبرو بازی کرد. هیل همچنین در چندین سریال تلویزیونی بریتانیا در دهه های 1970 و 1980 ظاهر شد، از جمله I، Claudius، The Rooms و The Fox.

مهر در سال 1997، هیل نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم تایتانیک جیمز کامرون بازی کرد که برنده 11 جایزه اسکار شد. او سپس در سریال ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون ظاهر شد و در سال‌های 2002 و 2003 در نقش پادشاه تئودن در دو برج و بازگشت پادشاه ظاهر شد که دومی برنده یازده جایزه اسکار شد. هیل در دو فیلم از سه فیلمی که تا به امروز بیشترین جایزه اسکار را دریافت کرده اند بازی کرد. سومین فیلمی که به این رکورد دست یافته «بن هور» است.

در سال 2015، هیل نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین را در مینی سریال Wolf Hall بازی کرد. این سریال همچنین برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.

برنارد هیل در سال 1944 در منچستر به دنیا آمد و در طول یک حرفه بازیگری که بیش از پنج دهه به طول انجامید، در فیلم‌های مهم دیگری از جمله رویای یک شب نیمه تابستان (1999)، جنایت واقعی (1999) و پادشاه عقرب‌ها (2002) ظاهر شد. . ، “والکری” (2008) و صداپیشه در انیمیشن “پارا نورمن” (2012).

آخرین نقش او در مقابل مارتین فریمن در درام پلیسی The Responder است که سری دوم آن این هفته از شبکه BBC One آغاز می شود.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا