اخبار روز

بدون مصرف دارو از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کنید

به گزارش بازتاب آنلاین، علائم بزرگی پروستات شامل فوریت، تکرر ادرار، مشکل در ادرار کردن و ناتوانی در تخلیه کامل مثانه است. رایج ترین روش برای درمان بزرگی پروستات، دارو و جراحی است، اما این موارد می توانند عوارض جانبی مانند اختلال نعوظ یا نشت ادرار داشته باشند.

از این رو اخیراً روش کم تهاجمی «آمبولیزاسیون شریان پروستات» یا PAE برای درمان این بیماری توصیه شده است و برای بیمارانی که شرایط بیهوشی ندارند یا نمی خواهند تحت عمل جراحی قرار گیرند، روشی مناسب تلقی می شود. زیرا می توان آن را به صورت سرپایی و بدون بستری انجام داد. این روش بدون تأثیر بر عملکرد نعوظ، مشکلات ادراری را در بیماران به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

در طی عمل PAE، پزشکان ذرات بسیار کوچکی را به شریان هایی که پروستات را تامین می کنند تزریق می کنند. این کار خون رسانی به پروستات را کاهش می دهد و باعث کوچک شدن آن می شود.

نتایج آزمایشات پزشکی 1000 مردی که تحت آمبولیزاسیون قرار گرفتند نشان می دهد که درمان و تسکین آنها هم قابل توجه و هم پایدار بوده است و اندازه پروستات این مردان 12 ماه پس از جراحی 32 درصد کاهش یافته است.

داده های فعلی نشان می دهد که این روش درمانی کاملا موثر و مفید بوده و یکی از درمان های ایمن، موثر، بادوام و کم تهاجمی است.

منبع: اوه

۴۷۲۳۲

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا