اخبار روزدانستنی ها

اولین دست مصنوعی با استخوان و تاندون ساخته شد/ عکس

پژوهشگران دانشگاه دولتی ETH زوریخ همراه با یک استارتاپ آمریکایی به نام Inkbitیک دست رباتیک را به‌طور کامل با استخوان و تاندون‌های خود برای اولین بار ساخته‌اند که پیشرفت بزرگی در زمینه فناوری چاپ سه‌بعدی محسوب می‌شود.

هر یک از قسمت های مختلف این دست رباتیک از پلیمرهای مختلفی ساخته شده است که از نظر نرمی و دوام با یکدیگر تفاوت دارند. یک تکنیک اسکن لیزری جدید نیز در حال استفاده است که به چاپگرهای سه بعدی اجازه می دهد تا “پلاستیک های خاص با کیفیت الاستیک” ایجاد کنند.

استفاده از تکنیک چاپ جدید برای ساخت دست های رباتیک

در مقایسه با پروژه های استاندارد، روش چاپ جدید مزایایی مانند افزایش دوام و خاصیت ارتجاعی و همچنین فرصت های جدیدی در زمینه ساخت ربات نرم و پروتز به همراه دارد. علاوه بر این، این فناوری به دانشمندان اجازه می‌دهد تا مانند دست رباتیک اشاره‌شده این گزارش، طبیعت را با دقت بیشتری شبیه‌سازی کنند.

رابرت کاتزشمن، استاد رباتیک در ETH زوریخ می‌گوید: «روبات‌های ساخته‌شده از مواد نرم، مانند دستی که ما می‌سازیم، نسبت به روبات‌های سنتی ساخته شده از فلز برتری‌هایی دارند. “به دلیل نرمی آنها، خطر آسیب کمتری هنگام کار با افراد وجود دارد و آنها برای کار با وسایل شکستنی مناسب تر هستند.”

استارت آپ Inkbit وابسته به MIT به توسعه این فناوری چاپ سه بعدی کمک کرد و در حال حاضر در حال بررسی راه هایی برای کسب درآمد از آن است. این شرکت به زودی فروش چاپگرهای جدید خود را به تولیدکنندگان آغاز خواهد کرد و همچنین اشیاء پرینت سه بعدی پیچیده با این فناوری را به شرکت های کوچکتر خواهد فروخت.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا