اخبار روز

برد مقابل ژاپن یا شکست مقابل قطر؟ کدام یک بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار داد؟

کانال تحلیلی شبکه اجتماعی مجازی نوشت: در هفته گذشته پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل ژاپن و در پی آن شکست مقابل قطر از اصلی ترین موضوعاتی بود که توجه مردم را به خود جلب کرد. از صبح سیزدهم بهمن تاکنون حدود 80 هزار توییت با یک میلیون و 720 هزار لایک و 208 هزار مقاله با 606 میلیون بازدید در تلگرام منتشر شده است.

اما کدام یک از این دو بازی بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفت؟ داده های گوگل نشان می دهد که بازی ایران و قطر و پخش زنده آن بیشترین جستجوی ایرانی ها را در روز گذشته داشته است.

نکته جالب در مورد این داده ها این است که اوج جستجو برای بازی ایران و ژاپن پس از پایان بازی و اوج جستجو برای بازی ایران و قطر در ابتدای بازی بوده است. داده هایی که نشان دهنده تفاوت رفتار ایرانیان در هر دو بازی است. یعنی حساسیت بازی ایران و ژاپن در لحظات پایانی به خصوص بعد از پیروزی به اوج خود رسید اما در بازی قطر خیلی ها از ابتدا به بازی توجه کردند.

در تلگرام پست های بازی ایران و قطر بیشتر از بازی ایران و ژاپن بود. این در حالی است که در توییتر این روند معکوس شده و بازی ایران و ژاپن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می رسد بحث شادی و نشاط پس از برد مقابل ژاپن نسبت به بازی با قطر باعث شد مطالب بیشتری در توییتر منتشر شود.

مجموع این داده ها نشان می دهد که در ابعاد ملی و روی سکوهایی که ایرانی ها بیشتر از آن استفاده می کنند، حساسیت به بازی ایران و قطر بیشتر از حساسیت بازی ایران و ژاپن و در نتیجه شکست مقابل قطر بوده است. احتمالا ایرانی ها تنها تحت تاثیر پیروزی مقابل ژاپن قرار نگرفته اند.

به نظر می رسد پیروزی ایران مقابل ژاپن شادی و امید به قهرمانی را به همراه داشته و در نتیجه مسابقات جام ملت های آسیا حساسیت بیشتری به مردم پیدا کرده و این موضوع بر تعداد تماشاگران بازی ایران و قطر افزوده است. بنابراین احتمال ناامیدی و غم شکست مقابل قطر بیشتر از شادی پیروزی مقابل ژاپن است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا