اخبار خودرو

برنامه وزارت صمت برای افزایش ۲۰درصدی تولید خودرو

برنامه وزارت صمت برای افزایش ۲۰درصدی تولید خودرو

وزیر صامت با اشاره به افزایش تولید خودرو در کشور به 5 هزار دستگاه در روز گفت: تلاش می کنیم این رقم را 20 درصد افزایش دهیم که جهش بسیار بزرگی است.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش تسنیم، عباس علی آبادی در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: اجلاس آفریقا را داشتیم و بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای کشور با حضور بیش از 2000 تاجر و بازرگان بین المللی برگزار می شود و می تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با حضور تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می تواند تأثیرات خوبی بر رونق و اقتصاد این کشور داشته باشد.

وی افزود: آفریقا اقیانوسی از فرصت ها برای تجار و کارآفرینان ما است که از جمله مهمترین این فرصت ها توسعه نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی ها برنامه های توسعه را به طور کلی دنبال می کنند و در این برنامه فرصت هایی برای کارآفرینان ما وجود دارد. برای دستیابی به جهش در تولید، باید درهای صادرات باز شود. بسیاری از کالاهایی که تولید می کنیم بازار صادراتی ندارند، بنابراین باید تولید را محدود کنیم. مثلاً در لوازم خانگی رشد کمی و کیفی خوبی داشتیم اما همچنان در خطر قاچاق هستیم.

وزیر صامت ادامه داد: از جمله چالش هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساختی است که البته با توجه به توانمندی های خوبی که در توسعه زیرساخت ها در حوزه انرژی و حمل و نقل داریم فرصت محسوب می شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا بالاتر از میانگین جهانی است و این به معنای یک فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. ما تا پایان سال جاری در تلاش هستیم تا در تمام یا حداقل بخشی از کشورهای آفریقایی که هسته اصلی آن هستند، نمایشگاه های دائمی محصولات ایرانی ارائه دهیم و همچنین به آفریقایی ها این فرصت را بدهیم که پایگاه معرفی خود را در کشورمان داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملا مثبت است و تمرکز ما بر افزایش واردات از آفریقا است. تا پایان سال جاری تعداد مشاوران تجاری ما در آفریقا به 12 و تعداد مراکز تجاری به 15 خواهد رسید.

وی در خصوص چالش های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهمترین چالش ها رقبای هستند که بعد از حضور ما در آفریقا با ابزارهای مختلف مانند تحریم سعی می کنند از این مشکل جلوگیری کنند. برنامه وزارت امنیت این است که تجارت ایران اعم از صادرات و واردات را نسبت به شرایط فعلی دو برابر کند.

علی آبادی افزود: باید توان مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و موانعی را که بر سر راه صادرات وجود دارد برطرف کنیم. شرکت های صادرات محور و دانش بنیان را در اولویت قرار می دهیم، شرکت هایی که کمترین ارز و بیشترین ارز را دارند. مشارکت مردم زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم از سرمایه های خرد مردم استفاده کنیم.

وی افزود: پروژه هایی را تعریف می کنیم که بتوانیم از آنها صندوق های پروژه ای ایجاد کنیم تا مردم با سرمایه های اندک خود در پروژه های ملی شرکت کنند. اطلاعیه های مربوط به این موضوع به زودی منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم به این هدف برسیم، بخش مشارکت مردمی در ما متوجه می‌شویم. شعار سال به معنای واقعی و مدلی جدید.

علی آبادی گفت: رقبای ایران قطعا برای ایران مشکل ایجاد خواهند کرد. یکی یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم، تهیه ابزار کسب و کار است که مهم ترین آن حمل و نقل است. ما نسبت خوبی برای شرق و شمال آفریقا داریم و طبق دستور رئیس جمهور باید غرب و جنوب آفریقا را از نظر حمل و نقل نیز پوشش دهیم که کار سختی است و قطعا انجام خواهیم داد.

وزیر صامت افزود: آفریقا فرصت خوبی برای صنایع دانش بنیان ایران است و کشورهای آفریقایی نیز در زمینه آموزش اهدافی را در نظر گرفته اند و ایران باید از این فرصت استفاده کند و شرکت های مهندسی و زیرساخت ایرانی نیز می توانند پروژه های بزرگی را اجرا کنند. در آفریقا. کشورهای آفریقایی علاقه مند به استفاده از خودروهای مدرن هستند و این یک فرصت برای ایران است.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم به کسانی که ارز را برای تجارت و صادرات به ویژه مقاصد صادراتی ایران از جمله آفریقا اولویت دارند ارز بدهیم.

علی آبادی درباره برنامه های وزارت حراست در خصوص صنعت خودرو نیز گفت: برنامه جامعی داریم و امسال تلاش می کنیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم. به ظرفیت تولید 5000 خودرو در روز رسیده ایم و تلاش می کنیم حدود 20 درصد آن را افزایش دهیم که جهش بسیار بسیار بزرگی است.

وی افزود: در خصوص واردات خودرو نیز باید گفت که برای ایجاد تعادل بهتر در تامین تقاضای بازار و بحث عدم تعادل این موضوع را در دستور کار داریم و خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم. تاکسی های برقی را معرفی کرده ایم و مردم می توانند ثبت نام کرده و خریداری کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا