اخبار ارز دیجیتالعمومی

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟

اولین چیزی که هر معامله‌گر هموطن برای فعالیت در فارکس دنبال آن می‌گردد بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان است. معامله‌گرانی که در خارج از کشور سکونت دارند با طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها مواجه هستند. آنها با چیزی تحت عنوان تحریم روبرو نمی‌شوند و می‌توانند در هر بروکری ثبت نام کنند.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟

اولین چیزی که هر معامله‌گر هموطن برای فعالیت در فارکس دنبال آن می‌گردد بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان است. معامله‌گرانی که در خارج از کشور سکونت دارند با طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها مواجه هستند. آنها با چیزی تحت عنوان تحریم روبرو نمی‌شوند و می‌توانند در هر بروکری ثبت نام کنند. برای تریدرهای داخل کشور اما شرایط کاملاً فرق می‌کند و آنها باید در یک لیست محدود گزینه مورد نظر خودشان را پیدا کنند. با توجه به اهمیتی که بروکر در آینده یک تریدر دارد انتخاب آن چالش برانگیزتر هم می‌شود. اگر دقت کافی نداشته باشید و هر بروکری را برای فعالیت در فارکس انتخاب کنید شاید در آینده از این انتخاب عجولانه پشیمان شوید.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟

بهترین بروکر برای ایرانیان

چه پارامترهایی را هنگام انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان در نظر بگیریم؟

اگر می‌خواهید بهترین بروکر برای ایرانیان را پیدا کنید باید آن را بر اساس چند ویژگی انجام دهید. توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب بروکر فاکتورهای زیر را به طور دقیق بررسی کنید:

  • بروکر رسمی: کاملا بدیهی است که برای فعالیت در یک بازار مهم مثل فارکس باید از یک کارگزار رسمی و معتبر استفاده کنید. با این وجود به دلیل بین المللی بودن فارکس و تحریم ایرانیان توسط بروکرهای معتبر، تعداد بسیار زیادی بروکر غیر مجاز ایجاد شده‌اند که به هیچ وجه نباید سراغ آنها بروید.

  • سرعت: برای معامله کردن در بازار بزرگی مثل فارکس نباید سرعت انجام سفارشات پایین باشد. اگر بروکر نتواند به موقع معاملات شما را انجام دهد شاید بخشی از سرمایه خود را به راحتی از دست دهید. باید هنگام انتخاب بروکر سراغ گزینه‌ای بروید که سرعت بالایی در انجام معاملات داشته باشد.

  • حساب دمو: برخی بروکرهای فارکس برای معامله‌گران مبتدی حساب دمو پیشنهاد می‌کنند. اگر به تازگی با فارکس آشنا شده‌اید بهتر است ابتدا با این حساب کار خودتان را آغاز کنید. در یک حساب آزمایشی بدون آنکه سرمایه‌ای از دست دهید ضرر و زیان را تجربه خواهید کرد و برای آینده از آن درس خواهید گرفت.

  • تنوع ابزار: اگر می‌خواهید در بازار مهمی مثل فارکس موفق شوید باید سراغ بروکری بروید که ابزار متنوعی در اختیار شما قرار دهد. اصلاً تجارت و معامله‌گری بدون ابزار امکان‌پذیر نیست. هرچه شما ابزار بیشتری در دست داشته باشید می‌توانید معاملات متنوع‌تری را تجربه کنید و در انتظار سودهای جذاب‌تر بنشینید. بهتر است سراغ بروکری بروید که در کنار فارکس بازارهای مالی دیگر مثل سهام و فلزات با ارزش را پوشش دهد.

آشنایی با جذاب‌ترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

معامله‌گران ایرانی زیادی در فارکس فعالیت دارند و طبیعتاً توجه به سلیقه آنها کمک می‌کند بهترین بروکر برای ایرانیان را سریعتر پیدا کنید. در واقع بروکرهایی که در ایران محبوبیت بیشتری دارند احتمالاً گزینه بهتری برای شروع فعالیت شما باشند. در ادامه سه بروکر مطرح فارکس که بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

آلپاری، بروکر باسابقه روسی در فارکس

از نگاه برخی کاربران، بروکر آلپاری بهترین بروکر برای ایرانیان در طول ۲۶ سال گذشته بوده است. این بروکر بیش از دو دهه در دنیای فارکس فعال بوده و خدمات مختلفی را به معامله‌گران این بازار ارائه نموده است. بزرگترین ایرادی که آلپاری در حال حاضر دارد بسته شدن شعب آن در آمریکا، انگلیس و نیوزیلند می‌باشد. البته اختلافات بین روسیه و این کشورها را نمی‌توان در سرنوشت آلپاری سهیم ندانست. با این وجود شعبه اصلی بروکر آلپاری در کشور روسیه کماکان به کار خود ادامه می‌دهد. قبل از ورشکستگی شعبه‌های انگلیس و آمریکا، آلپاری بین تحلیلگران ایرانی بیشترین محبوبیت را داشت. با اتفاقی که برای این بروکر رخ داد محبوبیت آن کمتر شد. هرچند هنوز هم معامله‌گران زیادی هستند که از این بروکر استفاده می‌کنند.

چرا از بروکر آلپاری استفاده کنیم؟

استفاده از آلپاری مزایای زیادی برای شما دارد که برخی از آنها را بیان خواهیم کرد:

  1. اگر اتفاقات اخیر را نادیده بگیریم، سابقه طولانی مدت آلپاری می‌تواند اعتبار آن را بالا ببرد.

  2. در این بروکر شما می‌توانید بیش از ۲۵۰ دارایی را مورد معامله قرار دهید. یعنی به طیف وسیعی از کالاها دسترسی دارید و با معامله روی آنها می‌توانید سودهای خوبی کسب کنید.

  3. شاید عجیب باشد که آلپاری هیچگونه کمیسیونی از تریدرهای خود دریافت نمی‌کند و حتی امکان استفاده از حساب ECN را برای آنها فراهم نموده است.

چرا از آلپاری استفاده نکنیم؟

طبیعتاً بروکر آلپاری در کنار مزایا، معایبی هم دارد که باید آنها را هم مد نظر قرار دهیم:

  • اولین ایراد آلپاری همان ورشکستگی شعبه‌های آمریکا، انگلستان و نیوزیلند است.

  • عیب دومی که به این کارگزاری می‌توانیم وارد بدانیم اسپرد‌های نسبتاً بالای آن در برخی کالاها می‌باشد.

  • متاسفانه مشکلات اخیر سبب شده تا آلپاری رگوله معتبری هم برای شما ارائه نکند.

بروکر ارانته چگونه است؟

برخی دیگر از تریدرهای بازار فارکس معتقدند بهترین بروکر برای ایرانیان ارانته است. در مقایسه با آلپاری، ارانته یک بروکر جوان محسوب می‌شود و از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. البته خدمات رسانی آن برای ایرانیان از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و عملاً برای ما یک بروکر ۴ ساله محسوب می‌شود. با این حال پتانسیل رشد و اعتباری که ارانته از طریق رگوله CySec و FSA به دست آورده محبوبیت آن در بین ایرانیان را بیشتر کرده است.

دلایل استفاده از ارانته

اگر معامله‌گر باهوشی باشید برای استفاده از بروکر ارانته دنبال دلیل می‌گردید. برخی از دلایل پیشنهاد این بروکر توسط برخی معامله‌گران را مطرح می‌کنیم:

  1. بروکر ارانته برای معامله‌گران ایرانی سایت و پشتیبانی اختصاصی فارسی طراحی کرده است.

  2. این بروکر اسپرد کمی برای معاملات خود پیشنهاد می‌کند که خطر از دست دادن سرمایه را برای ما کاهش می‌دهد.

  3. از طریق این بروکر می‌توانید در دنیای کریپتوکارنسی، نفت و طلا هم فعالیت داشته باشید.

  4. ارانته امکان برداشت و واریز ریالی را برای تمامی معامله گران ایرانی فراهم کرده است.

دلایل عدم استفاده از ارانته

به دلایل گوناگونی شاید بروکر ارانته گزینه جذابی برای ایرانیان نباشد. معایب ارانته را با هم بررسی می‌کنیم:

  • شاید مهمترین ایرادی که به ارانته وارد است سابقه کم آن باشد.

  • عیب دومی که می‌توانیم به این کارگزاری وارد بدانیم شبانه روزی نبودن پشتیبان فارسی آن است. البته این قابلیت به وسیله بسیاری از بروکرها اصلاً ارائه نمی‌شود و می‌توان ایراد آن را نادیده گرفت.

اوربکس، بروکری قابل اعتماد در فارکس

دسته سوم از معامله‌گران داخلی عقیده دارند بهترین بروکر برای ایرانیان، اوربکس است. بروکر اوربکس در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس شده و به وسیله Cysec و FSA تایید می‌شود. این بروکر در برخی نقاط دنیا شعبه دارد و حساب‌های متنوعی در اختیار معامله‌گران خود قرار می‌دهد. این بروکر از پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و مولتی ترمینال پشتیبانی به عمل می‌آورد. البته اوربکس در میان معامله‌گران ایرانی نسبت به ارانته و آلپاری شهرت کمتری دارد.

مزایای استفاده از بروکر اوربکس

استفاده از بروکر اوربکس به دلایل زیر می‌تواند به نفع شما باشد:

  1. اوربکس یکی از بروکرهای فارکس است که حساب اسلامی برای معامله‌گران خود پیشنهاد می‌کند.

  2. همانند ارانته در این بروکر هم می‌توانید از پشتیبانی فارسی کمک بگیرید.

  3. اوربکس برای واریز و برداشت روش‌های متنوعی را پیشنهاد می‌کند که قطعاً بین آنها گزینه مورد علاقه شما وجود خواهد داشت.

  4. برخلاف آلپاری این بروکر جوان دارای رگوله معتبری هم می‌باشد.

معایب استفاده از بروکر اوربکس

برخی از معامله‌گران به دلایل زیر پیشنهاد می‌کنند سراغ بروکر اوربکس نروید:

  • گاهی اوقات دیده شده معاملات این بروکر با سرعت کمی انجام می‌شوند.

  • متاسفانه سایت این کارگزاری در بخش فارسی ضعیف عمل می‌کند.

  • با وجود آنکه امکان فعالیت در حوزه کریپتوکارنسی از طریق اوربکس فراهم شده اما تعداد نمادهای این بخش بسیار کم است.

  • اگر به کپی تریدینگ علاقه دارید، بهتر است سراغ اوربکس نروید. در این کارگزاری چنین امکانی فراهم نشده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا