اخبار روز

بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی

شاید نمی دانستید که رژیم غذایی تاثیر زیادی بر سلامت بدن شما دارد. در واقع معده و روده 70 درصد سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و به همین دلیل باید در مصرف غذا بسیار مراقب باشید. در غیر این صورت، در برابر بیماری ضعیف خواهید شد.

انبه

به گزارش نمناک، انبه یکی از میوه هایی است که در جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی کشت می شود. سرشار از ویتامین C، انتخابی عالی برای سلامت سیستم ایمنی است و می تواند 224 ویتامین C مورد نیاز بدن شما را به آرامی در طول روز تامین کند، همچنین ویتامین B، اسید فولیک و پتاسیم و آنزیم های گوارشی را در بدن تولید می کند که التهاب را از بین می برد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

کیوی

آیا میدانستید کیوی یکی آیا این یکی از بهترین و سالم ترین میوه هایی است که می توانید برای سیستم ایمنی خود استفاده کنید؟ قسمت سبز و سیاه دانه و حتی پوسته قهوه سرشار از مواد مغذی سالم و منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک، آنتی اکسیدان ها و فیبر است و 273 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند.

نارنجی

پرتقال حاوی ویتامین C، سطوح بالای پتاسیم، کولین، اسید فولیک و آنتی اکسیدان هایی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و پوست را تمیز می کند، سطح کلسترول را کاهش و افزایش می دهد. سلامت قلب که کار می کند؛ بدون چربی و سدیم است و تنها 60 کالری دارد. همچنین از خلقت سنگ کلیه جلوگیری کرد.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی است و حاوی ویتامین C، ویتامین A، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و اسید فولیک است. همچنین ویتامین B، فلز رویحاوی مس و آهن است که همگی سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلامت پوست را تضمین می کنند. مصرف روزانه گریپ فروت عاملی در این امر است کاهش وزن و فیبر موجود در آن اشتها را سرکوب می کند، احساس سیری را تضمین می کند و همچنین مصرف کالری را کاهش می دهد.

سیب

سیب سرشار از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، مس و مقدار کمی ویتامین A و خانواده ویتامین E. منبع خوبی از پلی فنول ها و فیبر است که معمولاً بیشتر روی پوست میوه تجمع می یابد. سیب همچنین حاوی فلاونوئیدهایی است که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و التهاب و خطر را در بدن کنترل می کند دیابتسرطان و آسم را کاهش می دهد.

زغال اخته

زغال اخته با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. نسبت بالایی از آنتی اکسیدان دارد و همچنین وضعیت بدن را بهبود می بخشد سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و مجهز به ویتامین است دی اگر آن را مصرف کنید بسیاری از بیماری ها از بین می رود.

رنگ صورتی

گلابی سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین C، ویتامین K و A است همچنین حاوی پتاسیم، اسید فولیک و آنتی اکسیدان های پلی فنل است. پوست رنگ صورتی حاوی 6 برابر پلی فنول است و بنابراین بهتر است آن را با پوست مصرف کنید که باعث تقویت سیستم ایمنی، قلب و گوارش می شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

انار

انار فواید زیادی برای بدن دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است، با سرطان مبارزه می کند، باروری را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. رنگ قرمز تیره انار یعنی این میوه حاوی پلی فنل، آنتی اکسیدانی قوی است که 40 درصد نیاز بدن به ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک و پتاسیم را تامین می کند و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا عاملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که فواید بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش چربی بدن و بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. مصرف روغن نارگیل یکی ماده مغذی به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند و. خواص ضد باکتریایی آن برای بیماری ها از جمله عفونت ریه مبارزه خواهد کرد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا