اخبار روز

بیمه درمانی رایگان


به گزارش مانیبان؛ مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند، گفت: برای کاهش هزینه های درمان مردم، سازمان بیمه سلامت به عنوان متولی اصلی ایجاد پوشش همگانی بیمه ای در کشور است. کشور، تلاش می کند تا اعضای جامعه را تحت پوشش قرار دهد. این توافقنامه نگرانی بیماران را در مورد هزینه های درمان به حداقل می رساند.

دکتر رضایی هدف بیمه سلامت خوزستان را پوشش مناسب دانست و تصریح کرد: بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در استان تحت پوشش چهار صندوق بیمه ای قرار دارند. جمعی از کارکنان دولت با حدود 250 هزار نفر و اعضای خانواده آنها، یک میلیون و 400 هزار نفر از گروه روستائیان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، گروهی با 140 هزار نفر بیمه شده تحت عنوان صندوق اقشار دیگر. اعم از خانواده معظم شهدا، مددجویان و مشمولان بهزیستی کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلاب و روحانیون تحت پوشش حوزه های علمیه، اتباع خارجی و طلاب خارجی.

وی افزود: گروه دیگری هم هستند که موسسه بیمه ای ندارند و به صورت انفرادی از طریق پنجره های دولتی و یا با ورود به سامانه تابعیت سازمان بیمه سلامت برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن که تحت عنوان بیمه ایرانیان بیمه می شود، اقدام می کنند. وجود دارد این صندوق 700 مورد از آنها را پوشش می دهد.

رضایی با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه بیمه رایگان دارند، تصریح کرد: طبق قانون مجلس و قانون بودجه این سیاست از ابتدای سال 1401 دنبال شده و در سال 1403 ادامه دارد و در راستای رفاه حال این افراد است. همچنین به صورت خودکار و بدون مراجعه حضوری و درخواست تا انتها به آنها بیمه می دهیم. فروردین در ماه 1404 گسترش یافتیم و پیامک فعالسازی بیمه برای آنها ارسال شد.

وی افزود: متقاضیان می توانند به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت csp.ihio.gov.ir یا باجه های طرف قرارداد مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند. در صورتی که افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیام بیمه رایگان مبنی بر صفر بودن مبلغ پرداختی و عدم نیاز به پرداخت برای آنها ارسال می شود. اما اگر بین دهک های 6 تا 9 باشند، عدد کاهش یافته به فرد نشان داده می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: حق بیمه مصوب برای هر نفر در سال 1403 یک میلیون و 938 هزار تومان است که برای دهک های 6 تا 9 بین 50 تا 80 درصد کاهش می یابد و فقط برای افرادی که جزو دهک های 6 تا 9 هستند. دهک دهم و برای بیمه شدن باید حق بیمه کامل را پرداخت کند.

رضایی افزود: با شرایط ویژه دهک های 6 تا 9، متقاضیان دهک 6 20 درصد، دهک های 7 30 درصد، دهک های 8 40 درصد و دهک های 9 50 درصد پرداخت می کنند حق بیمه مصوب برای هر فرد می تواند خود و اعضای خانواده خود را بیمه کند.

رضایی در خاتمه با بیان اینکه کد دستوری #1666* وضعیت بیمه ای فرد را نشان می دهد، تاکید کرد: سامانه تلفنی 1666 به صورت شبانه روزی فعال بوده و پاسخگوی سوالات بیمه شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا