اخبار روز سینما

بیوگرافی و بیوگرافی کیلیان مورفی / درباره این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام بازیگر: کیلیان مورفی

متولد: 25 می 1976، ایرلند

همسر: ایوان مک گینس

تعداد فرزندان: 2

حرفه: بازیگر

سال فعالیت: 1375 تا کنون

زندگینامه، خاطرات

مورفی در 25 می 1976 در داگلاس، کورک به دنیا آمد. مادرش زبان فرانسه تدریس می‌کرد، در حالی که پدرش برندان برای دپارتمان آموزش و مهارت‌ها کار می‌کرد. پدربزرگ، خاله ها و عموهایش هم معلم بودند. او در Ballintemple با برادر کوچکترش پدی و دو خواهر کوچکترش، Sayle و Orla بزرگ شد. او از 10 سالگی شروع به نوشتن و اجرای آهنگ کرد. مورفی کاتولیک بزرگ شد و در یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک تحصیل کرد، جایی که از نظر تحصیلی خوب بود، اما اغلب دچار مشکل می شد و گاهی اوقات اخراج می شد. در سال چهارم، او به این نتیجه رسید که شیطون بودن ارزشش را ندارد. او به ورزش که بخش عمده ای از برنامه درسی مدرسه را تشکیل می داد علاقه ای نداشت و معتقد بود که فعالیت های هنری در مدرسه نادیده گرفته می شود.

مورفی برای اولین بار بازیگری را در دبیرستان، زمانی که در یک برنامه تئاتری که توسط کمپانی تئاتر کورکادورکا ارائه می شد شرکت کرد، امتحان کرد و از این تجربه به خوبی یاد می کند. ویلیام وال، رمان نویسی که معلم انگلیسی او بود، مورفی را تشویق کرد که بازیگری را دنبال کند، اما او در حال تبدیل شدن به یک ستاره راک بود. در اواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی، گیتار می نواخت و در گروه های مختلف در کنار پدی آواز می خواند.

او کار خود را به عنوان خواننده، گیتاریست و ترانه سرا در یک گروه راک آغاز کرد. سپس در اواخر دهه 1990 موسیقی را رها کرد و به بازی در تئاتر و فیلم های کوتاه و مستقل پرداخت.

فیلم شناسی

مورفی با همکاری کریستوفر نولان، ابتدا نقش مترسک را در سه گانه بتمن (2005-2012) بازی کرد و در تلقین (2010)، دانکرک (2017) و اوپنهایمر (2023) در میان دیگر فیلم های نولان ظاهر شد. او برای بازی در فیلم اوپنهایمر برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. از دیگر آثار او می توان به فیلم ترسناک A Quiet Place: Part 2 (2021) و نقش تامی شلبی در سریال درام جنایی Peaky Blinders (2013-2022) اشاره کرد.

مورفی در سال 2011 برنده جوایز تئاتر ایرلندی برای بهترین بازیگر مرد و جایزه درام دسک برای بهترین اجرای انفرادی برای نمایش تک نفره‌اش «مسترمن» شد. در سال 2020، آیریش تایمز او را به عنوان نامگذاری کرد یکی یکی از بزرگترین بازیگران ایرلندی تاریخ سینما. به یاد آورد.

حقایق جالب در مورد زندگی کیلین مورفی

مورفی هیچ سبک شخصی یا تبلیغاتی ندارد.

او ترجیح می دهد در مورد زندگی خود صحبت نکند و تا سال 2010 در هیچ برنامه مصاحبه تلویزیونی زنده شرکت نکرد. تا اینکه مهمان برنامه ایرلندی Late Late شد، اما همچنان ساکت و محتاط بود. او اغلب به تنهایی در مراسم شرکت می کند. وی با بیان اینکه علاقه ای به زندگی به شیوه سلبریتی ها ندارد، گفت: حضور روی فرش قرمز برای من چالشی است که نمی‌خواهم به آن برسم.

او عمدا به گونه ای زندگی می کند که توجه رسانه ها را جلب نمی کند.

مورفی حدود 15 سال گیاهخوار بود.، که به گفته او به دلیل سوالاتی در مورد شیوه های ناسالم تجارت کشاورزی و “نگرانی در مورد بیماری جنون گاوی” بود تا یک تصمیم اخلاقی. او برای بازی در فیلم Peaky Blinders برای چاق شدن دوباره شروع به خوردن گوشت کرد.

دویدن را هم دوست دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا