گروه bts

نگاهی به آیدل‌های کره‌ای که قوانین کره را تغییر دادند! / ایجاد قانون به دلیل مرگ دو ستاره کره‌ای!

ستاره ها و آیدل‌های کره ای علاوه بر تاثیر گذاری در مد و آداب غذایی مردم تاثیر زیادی در قانون این کشور نیز گذاشته اند. در ادامه قصد داریم چند ستاره را که باعث ایجاد قانون جدید شده اند معرفی کنیم.

ستاره های معروف کره جنوبی به نوعی تغییر کرده و قوانین جدیدی در این کشور ایجاد کرده اند!

به گزارش پی ام آپ به نقل از وقت صبح، آیا می دانستید این ستاره های معروف و محبوب کره جنوبی در تغییر قوانین این کشور نقش داشتند؟ در خارج از دنیای سرگرمی، بت ها و بازیگران کره ای به دلیل تأثیرگذاری در زمینه های مختلف از جمله سبک زندگی، غذا و مد شناخته می شوند.

با این حال، گاهی اوقات نفوذ آنها به حوزه سیاسی نیز می رسد. حتی به طور مستقیم بر قانونگذاری تأثیر می گذارد!

در طول دهه گذشته، قوانین کره جنوبی شاهد برخی تغییرات و اضافات غیر متعارف بوده است، همه به دلیل هنرمندان جریان اصلی. در اینجا چهار سلبریتی برجسته که بر قوانین کره و داستان های شیرین و تلخ آنها تأثیر گذاشته اند، آورده شده است.

1. سولی

در سال 2019، سولی، یکی از اعضای گروه محبوب اف ایکس، به طرز غم انگیزی در سن 25 سالگی درگذشت. گفته می شود این خواننده با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می کرد.

دلیل افسردگی شدید این بت مورد تمسخر و آزار کاربران اینترنتی بوده است. پس از مرگ او، هفت نامه در وب سایت دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی منتشر شد که در آن خواستار مجازات های سخت تر برای آزار و اذیت آنلاین و تقویت استفاده از سیستم نام واقعی هنگام ارسال نظرات و ایجاد حساب های آنلاین شده بود.

با افزایش گفتمان عمومی در مورد مرگ سالی و رنج او، حلقه سیاسی کره جنوبی به این موضوع توجه کرد. در این فرآیند لایحه ای به نام «قانون سولی» مطرح شد. بر اساس این قانون، کاربران اینترنت هنگام ارسال نظرات باید از نام واقعی خود استفاده کنند.

همچنین پیشنهاد قانونی دیگری برای اصلاح جزئی قانون ارتقای استفاده و حفاظت از شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی ارائه شد. پس از آن، ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و اطلاعاتی موظف به حذف نظرات نفرت انگیز از شبکه های خود هستند. متأسفانه «قانون سولی» تا پیش از پایان مجلس بیستم در جلسه عمومی تصویب نشد و در نهایت کنار گذاشته شد.

نگاهی به آیدل‌های کره‌ای که قوانین کره را تغییر دادند! / ایجاد قانون به دلیل مرگ دو ستاره کره‌ای!

سولی از گروه FX

2. گو هارا

گو هارا یکی از اعضای گروه کارا و همچنین یک بازیگر مشهور بود. گو هارا نیز مانند دوستش سالی در سن 28 سالگی درگذشت. مرگ او، که تنها یک ماه پس از سالی رخ داد، یک خودکشی احتمالی در نظر گرفته شد.

این خواننده قربانی آزار جنسی و جنایات نامزد سابقش شد. مرگ او خشم ناشی از عدم حمایت قانونی از زنان در برابر جرایم جنسی در کره جنوبی را برانگیخت.

موضوع مهم دیگری که پس از مرگ گو هارا مورد توجه عموم قرار گرفت، قانون ارث کره جنوبی بود. گو هو این، برادر این خواننده، یک پیشنهاد قانونی به نام «قانون گو هارا» ارائه کرد و خواستار اصلاح قوانین ارث در کشور شد.

طبق قوانین کره، والدین حق دارند از دارایی های فرزندان متوفی خود بهره مند شوند، حتی اگر آنها را بزرگ یا حمایت نکرده باشند. پس از مرگ گو هارا، مادر جدا شده او ظاهراً در مراسم تشییع جنازه حاضر شد و تلاش کرد تا دارایی ستاره متوفی را مطالبه کند.

هو این شکایت را علیه مادرش تنظیم کرد و همچنین خواستار قانونی شد که والدین را از مطالبه دارایی فرزندان خود در صورت کوتاهی از وظایف خود به عنوان والدین منع کند. این قانون در نهایت تصویب شد.

ستاره های کره جنوبی که باعث تغییراتی در قوانین این کشور شدند
گو هارا از گروه کارا

3. بی تی اس

در دسامبر 2020، مجلس ملی اصلاحیه ای را در قوانین خود در مورد سربازی اجباری تصویب کرد. این قانون فرصت هایی را برای بت های مرد ایجاد کرد تا در صورت رعایت استانداردهای خاصی، استخدام خود را به تعویق بیاندازند.

این اصلاحیه که به طور گسترده به عنوان “قانون BTS” شناخته می شود، در سپتامبر 2020 به دنبال موفقیت بزرگ بین المللی تک آهنگ BTS Dynamite ارائه شد.

طبق قوانین کره جنوبی، همه مردان باید قبل از سن ۲۸ سالگی برای ۱۸ ماه خدمت سربازی اجباری ثبت نام کنند.

با این حال، قانون موسوم به “BTS” به هنرمندان کی پاپ اجازه می دهد تا خدمت سربازی خود را تا 30 سالگی به تعویق بیاندازند. اما تنها در صورتی که مدال های دولتی را برای مشارکت های فرهنگی ملی و جهانی خود دریافت کرده باشند. مانند جایزه شایستگی فرهنگی که BTS در سال 2018 دریافت کرد.

این لایحه تنها سه روز قبل از اینکه این جوان 28 ساله مسن ترین عضو گروه شود به تصویب رسید.

تاکنون اعضای BTS تنها ذینفعان این اصلاحیه بوده اند. با این حال، جین و جی هوپ درخواست تعویق خود را پس گرفتند و اکنون در حال گذراندن خدمت سربازی خود هستند.

ستاره های کره جنوبی که باعث تغییراتی در قوانین این کشور شدند
گروه bts

4. لی سونگ گی

لی سونگ گی خواننده و بازیگر سال گذشته خبرساز شد. در دسامبر 2022، این خواننده علیه شرکت مدیریت سابق خود به اتهام سرقت و تقلب در دستمزد شکایت کرد.

با وجود یک حرفه موسیقی بسیار موفق، او در طول 18 سالی که توسط این آژانس سرگرمی اداره می شد، هیچ درآمدی از موسیقی دیجیتال خود نداشت!

آژانس در نهایت مبلغ بدهی به خواننده را پرداخت کرد. مبلغی در حدود 4.10 میلیارد وون (حدود 3.09 میلیون دلار آمریکا).

در آوریل 2023، قانونگذاران کره جنوبی قانونی با عنوان “قانون پیشگیری از بحران لی سونگ گی” را تصویب کردند. بر اساس این قانون، با افزایش شفافیت مالی، هنرمندان از قراردادهای استثماری مصون می مانند.

لایحه جدید علاوه بر شفافیت مالی، چندین قانون جدید را نیز برای شرکت هایی که بت های زیر سن قانونی را استخدام می کنند، اعمال می کند تا حمایت از آنها را تقویت کند.

ستاره های کره جنوبی که باعث تغییراتی در قوانین این کشور شدند
لی سونگ گی خواننده و بازیگر مشهور است.

گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا