اخبار روز

ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ ما پول نمی دهیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله تایم که روز سه‌شنبه منتشر شد، بار دیگر خواستار «پایان دادن به جنگ» از تل‌آویو شد، قبل از اینکه به دنبال حمایت بین‌المللی برای از دست دادن آن باشد.

ترامپ گفت: «من فکر می کنم اسرائیل در روابط عمومی بسیار ضعیف عمل کرده است. من فکر می کنم ارتش اسرائیل نباید هر شب عکس ساختمان های فروریخته و بمباران شده را بفرستد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل را تعلیق می کند یا برای پایان جنگ شروطی قائل می شود، پاسخ داد: خیر.

تهدید ناتو

ترامپ در مصاحبه ای با مجله تایم همچنین به اعضای ناتو گفت که اگر هزینه های نظامی خود را افزایش ندهند، آنها را تنها می گذارد.

دونالد ترامپ به اعضای ناتو هشدار داده است که اگر او برای دومین بار پیروز شود، «به تنهایی» خواهند بود، مگر اینکه هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند. رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2024 گفت که پیامش به ائتلاف نظامی این بود: “اگر نمی خواهید پول بدهید، پس خودتان هستید.”

ترامپ که مدت‌هاست شکایت می‌کند که «ایالات متحده بار مالی نامناسبی را در ناتو متحمل می‌شود»، قبلاً ماده 5 این معاهده، یعنی اصل دفاع جمعی ائتلاف را زیر سؤال برده است.

اوایل سال جاری، او فراتر رفت و گفت روسیه می‌تواند با متحدان ناتو که به اندازه کافی برای دفاع جمعی هزینه نکرده‌اند، «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد». ترامپ در مصاحبه گسترده خود با مجله تایم گفت که همچنان به قول خود عمل کرده است.

یک اقیانوس دورتر

این سیاستمدار 77 ساله گفت که اگر بخواهد کاخ سفید را در انتخابات نوامبر بازپس گیرد، ادامه کمک های آمریکا به اوکراین مشروط به ارائه خدمات مشابه توسط اروپا خواهد بود. با حمایت جو بایدن و حمایت دو حزب اصلی کنگره، واشنگتن تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار کمک به اوکراین ارسال کرده است.

ترامپ گفت: ما بین خود یک اقیانوس داریم، آنها چیزی ندارند.

ترامپ نگفت که آیا تمام کمک‌های آمریکا را قطع می‌کند یا خیر، اما گفت: «تا زمانی که اروپا شروع به برابری نکند، پول نمی‌دهیم، اگر اروپا نپردازد، چرا ما باید پول بدهیم؟» آنها بسیار بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. ما بین خودمان اقیانوس داریم، آنها ندارند.»

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور، در حمایت نظامی دیرینه ایالات متحده از تعدادی از متحدان کشورش تجدید نظر خواهد کرد. او پیشنهاد کرد که می تواند نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به عنوان یک عامل بازدارنده علیه رژیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خارج کند.

ترامپ گفت که اقدامات فعلی “بی معنی” است. چرا باید از کسی دفاع کنیم؟ و ما در مورد یک کشور بسیار ثروتمند صحبت می کنیم.”

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا