اخبار روز

تصمیم نهایی دولت در خصوص اجرای طرح کالابرگ

سید رضا یحیویبا با اشاره به اجرای طرح فجران در سه ماه اخیر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست حمایتی دولت سیزدهم و لزوم فراهم کردن بستر فنی قابل اعتماد و جامع برای اجرای آن، طرحی فناورانه و نوآورانه انجام شد. سیستم Her System (شبکه اعتباری ملی) ساخته و مورد آزمایش قرار گرفت. عملکرد خوبی داشته و در سطح ملی در شهر و روستا مستقر شده است.

وی افزود: دولت سیزدهم با شناسایی اعتبار برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر اولین گام را در راستای توسعه شبکه اعتباری در کشور برداشته است. قول اجرای طرح فاکتور الکترونیکی در این دولت برای حمایت از سفره مردم داده شد.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این طرح اولین بار در اسفند ماه سال 1401 در سطح کشور اجرا شد که با شیب بسیار مطلوب و تصاعدی پیش رفت، به طوری که روزی معامله طرح فجران با Die Transaction 6 ماهه اول طرح کالابرگ هم همینطور.

به گفته یحیوی، در سال‌های اخیر به دلایل مختلف سرانه مصرف کالاهای اساسی کاهش یافته است و این امر در دهک‌های پایین جامعه جدی‌تر است، بنابراین خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه ۱ تا ۷ باید در طول دوره دهه فجر و تداوم آن یارانه خواهد بود. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیش از 20 مدل حمایتی تا ماه مبارک رمضان و عید نوروز طراحی و تدوین کرده است.

وی تصریح کرد: طرح فجرانه تامین 11 غذای اصلی شامل مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و حبوبات است. قیمت روز سبد 11 قلمی 743 هزار و 750 تومان است و خانوار دهک اول تا هفتم در هنگام خرید بسته باید قیمت 1401 را به مبلغ 523 هزار و 300 تومان از جیب خود پرداخت کنند. مابه التفاوت تا قیمت روز به مبلغ 220100450 تومان از محل وام جدید دولت تامین می شود.

یحیوی خاطرنشان کرد: وام جدید (220 هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی 300 و 400 هزار تومانی است و میزان حمایت دولتی از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش یافته و در سه ماه متوالی اجرا می شود.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عمده اقدامات انجام شده در طرح فجران عموماً در دو حوزه فنی و عملیاتی است، بنابراین معاملات تا این لحظه بیش از 300 برابر شده است. هیچ وقفه یا کندی وجود ندارد. در سیستم ثبت نشد و تولید و انتشار نسخه جدید اپلیکیشن شما جهت افزایش سرعت و کیفیت سرویس انجام شد.

یحیوی خاطرنشان کرد: البته روش های هوش مصنوعی و فناوری برای بررسی عوامل فروش و تجزیه و تحلیل رفتار افراد برای جلوگیری از تقلب و تخلفات احتمالی و همچنین سطح فروش و شرایط بازار برای جلوگیری از شکل گیری کمبود محصول در صورت وجود توسعه و استفاده شده است. هر صف فن آوری در نظر گرفته می شود

مشاور معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون با بیان اینکه زیرساخت های فناوری ایجاد شده در قالب طرح فهرست کالاهای الکترونیکی پاسخگوی کشور بوده است، تصریح کرد: در استان های مرزی مانند ایلام مشارکت 100 درصدی جمعیت دیده شده است. . و این نشان دهنده پاسخگویی سیستم و توسعه مناسب طرح است.

یحیوی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در قالب مدیریت پروژه در حال حاضر برای شبکه اعتباری ملی کاملا آماده است و در مجموع 220 هزار فروشگاه بزرگ و کوچک در شهرها و روستاها به این پروژه متصل هستند.

به گفته وی، بیش از 400 تعاونی مصرف در مناطق روستایی تابعه و ارائه خدمات هستند و تمامی اعضا و فروشندگان مغازه های بزرگ و کوچک در شهرها و روستاها در یک عملیات جامع آموزش و آموزش دیده اند.

مشاور معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: دو فروشگاه اینترنتی بزرگ (اسنپ مارکت و دیجی کالا) نیز برای تسهیل خرید کالا به هم متصل شده اند و همه استانداران و سایر نهادهای ذیربط این ابعاد ایجاد شده را دارند. از طرح و در واقع یک شبکه خدماتی و نهضت شکل گرفت.

وی افزود: تیم راهبری و نظارت 24 ساعته برای مدیریت میدانی در حال انجام است و بیش از 1000 نفر از همکاران استانی و شهرستانی این وزارتخانه به صورت مستقیم در این پروژه حضور دارند. مرکز تماس با 130 پرسنل تا ساعت 12 شب به مردم خدمات رسانی می کند، همچنین 124 مرکز تلفنی وزارت حراست و همچنین مراکز تماس شرکت های پرداخت با 10 هزار کارمند به صورت مستقیم درگیر طرح و پاسخگویی هستند به مردم و فروشندگان

یحیوی ادامه داد: با آمادگی حداکثری و مشارکت تمامی عوامل فنی و اجرایی در سراسر کشور، فاز اول طرح بزرگ فجرانه-18 راه اندازی شد. بهمن ماه 1402 از ساعت 11 صبح شروع به کار کرد و تا 18 مارس در نیمه شب ادامه داشت. فاز دوم این طرح بزرگ 20 اسفند آغاز شد و تا 18 فرودین ادامه داشت و مرحله سوم از 21 آغاز شد فروردین در ماه 1403 شروع شد و طبق برنامه تا 21 تکمیل شد اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت کار و رفاه با اشاره به میانگین خرید روزانه مردم فجرانه تصریح کرد: از ابتدای طرح تا 9 فروردین به طور میانگین مردم بیش از 770 هزار خرید کالا داشته اند. هر روز که به معنای موفقیت بزرگ طرح است، مشارکت مردم را برانگیخته و سبدهای غذایی خانوارها را در برابر تورم و گرانی حفظ کند. در طول 80 روز طرح فجران حدود 139 میلیون بسته غذایی توزیع شد که تاثیر بسزایی در رونق بازار و تولید صنایع غذایی داشت.

یحیوی با بیان اینکه خرید 139 میلیون بسته غذایی در 80 روز یک رکورد بی سابقه و تاریخی در خرید و فروش کالا و نشان از آمادگی خوب کشور در تامین نیازهای مردم است، اضافه کرد: برای تهیه این بسته های غذایی حدود 109 3 همت (26.7 کمک دولتی + 82.6 مشارکت مردمی) منابع مالی استفاده شد. به عبارت دیگر می توان گفت 109.3 درصد از پول به سفره مردم، امنیت غذایی و تامین حداقل کالری مورد نیاز هر فرد اختصاص یافته است.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: مردم حدود 82.6 درصد به صورت نقدی در این طرح مشارکت داشته اند که نشان دهنده 3.1 برابر مشارکت مردم در اجرای یک دولت در مقایسه با دولت است. پروژه و اعتماد زیادی به دولت و خدمات آن ایجاد شده است.

وی سپس به ارائه گزارش عملکرد پروژه فجرانه پرداخت و گفت: در فاز اول طرح فجرانه شاهد استقبال چشمگیر مردم با مشارکت حدود 86 درصدی در فاز دوم بودیم با توجه به اینکه 7 روز در تعطیلات نوروزی بوده و مشارکت در این ایام کم بوده است، مشارکت 748 درصدی به دست آمد و در مرحله سوم حدود 67 درصد از شرکت کنندگان همچنان درگیر بوده اند که احتمال افزایش به 90 درصد وجود دارد. مشارکت.

مشاور معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت کار و رفاه با بیان اینکه بیشترین مشارکت در سامانه مربوط به خانواده های دهک های پایین جامعه یعنی دهک های اول تا سوم درآمدی است، تصریح کرد: به طور متوسط ​​89 درصد خانوارهای این دهک ها در این برنامه شرکت کرده اند و این نسخه جهت و نقطه گذاری دقیق طرح را در حمایت مستقیم و آبرومندانه از جدول این جمعیت آسیب پذیر نشان می دهد.

یحیوی ادامه داد: در مدت 80 روز اجرای این طرح، حدود 26.7 میلیون وجه جدید با خطای بسیار کم و با دقت بالا به جدول مردم تزریق شد و تامین کالا نیز مطابق با صلاحدید مردم بود در انتخاب نوع کالا و کیفیت آنها و همچنین سهولت خرید اعتباری، تجربه خوبی را در اذهان عموم ایجاد کرده است.

وی به افزایش تولید در کشور از طریق تحریک تقاضا، بهینه سازی خدمات دولتی با تمرکز بر امور اعتباری و ایجاد داشبورد مدیریتی برای ارتقای تاب آوری دولت در ارائه خدمات با استفاده از اعتبارات مردمی برای افزایش و عدم ایجاد بار مالی جدید اشاره کرد. یارانه های پنهان از نقدی به اعتباری، اعتبارات خرد غیرمتمرکز به جای اعتبارات کلان متمرکز فاسد، حفظ کرامت انسانی در زمان دریافت اعتبار، جلوگیری از انحراف یارانه ها و علامت گذاری امتیاز برای دستیابی به این طرح.

ایسنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا