اخبار روز

توصیه هایی برای صاحبان خانه های خالی در مورد پرداخت مالیات

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: بر اساس گزارش مدیران حوزه املاک و مسکن تاکنون 570 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در شهرهای بالای 100 هزار نفر شناسایی و تذکرات لازم به مالکان آنها ارسال شده است. در مورد پرداخت مالیات

به گزارش ایسنا، علی خضریان ضمن تشریح جلسه این کمیسیون نظارت بر اجرای قوانین در خصوص فعالیت سامانه املاک و اسکان، گفت: با توجه به اینکه با اجرای اصل 90 قانون اساسی، مراحل پس از آن با شروع راه اندازی و عملیات اولیه سیستم، این جلسه با هدف شناسایی تعداد موانع و نحوه رفع آنها به منظور تکمیل پیاده سازی می باشد.

وی افزود: کمیسیون از ابتدای کار خود در مجلس یازدهم به موضوع نظام املاک و مسکن و این رژیم حقوقی می پردازد که از سال 1393 که ماده 169 مالیات های مستقیم اجرایی شد، اجرایی نشده است. این قانون در مراحل اولیه راه اندازی سامانه تصویب و اجرا شد. پس از آن در مراحل مختلف با تشکیل همایش های تخصصی و حضور نهادهای مرتبط، وظایف هر نهاد در تعامل با حوزه املاک و مسکن پیگیری و ضوابط و مقررات اجرایی شد.

خزریان افزود: در این جلسه که با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعاملات دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتری برگزار شد. پژمانفر، مدیران دفتر املاک و مسکن ابتدا گزارشی از وضعیت فعلی سامانه ارائه کردند و بر اساس گزارش های اعلامی، 570 هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت شناسایی و ابلاغ شده است. به صاحبان آنها که مجبور به پرداخت مالیات هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: تاکنون بیش از 70 درصد اطلاعات مدارک یک صفحه ای ارسالی سازمان ثبت اسناد وارد سامانه شده و در ارتباط از سامانه خودامضا، اطلاعات موجر و مستاجر متصل به این سامانه. در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت آنلاین به سامانه املاک و مسکن متصل است و در حال حاضر این سامانه 75 میلیون مسکن اصلی را بر اساس کد پستی شمارش می کند.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان صدور دسته چک توسط بانک مرکزی انجام شود و سازمان ثبت احوال نیز موظف به ثبت حروف اول شد. اقدام برای ارائه خدمات چهارگانه آن یعنی تولد، طلاق و فوت با تعیین محل سکونت از طریق سامانه املاک قابل انجام است.

عضوکمیسیون 90 کمیسیون اصلی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اقدامات دستگاه های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شود و مواردی که دستگاه ها به تعهدات قانونی خود عمل نکنند. برای نظارت بر طبق قانون به مرجع قضایی ارجاع شود. کمیسیون اصلی باید منتقل شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا