اخبار روز سینما

تیتر سازمان سینمایی: برخی از احکامی که اخیراً برای سینماگران صادر شده قابل بحث است که در مرحله مقدماتی است/ فکر می کنم حساب تعداد انگشت شمار سینماگرانی که قوانین کشور را زیر پا می گذارند، از بقیه جداست. سیستم قضایی باید بدون تبعیض به پرونده شما رسیدگی کند

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

تیتر سازمان سینمایی: برخی از احکامی که اخیراً برای سینماگران صادر شده قابل بحث است که در مرحله مقدماتی است/ فکر می کنم حساب تعداد انگشت شمار سینماگرانی که قوانین کشور را زیر پا می گذارند، از بقیه جداست. سیستم قضایی باید بدون تبعیض به پرونده شما رسیدگی کند

رئیس سازمان سینمایی در هفتاد و دومین جلسه شورای معاونان و مدیران این سازمان با اشاره به برخی احکامی که اخیرا برای سینماگران صادر شده است، گفت: انتظار می رود در نحوه برخورد با هنرمندان و مدیران سینمایی دقت بیشتری شود.عکاسی.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی با بیان اینکه دقت در برخورد با جامعه هنری و سینمایی موجب تقویت فضای آرامش و همدلی و ایجاد ارتباط و پیوند گسترده تری بین سینماگران و مسئولان می شود، افزود: بدون شک هنرمندان ایرانی به ویژه سینماگران از جمله هنرمندان هستند. بزرگواران طبقاتی و مؤثر در رشد و تعالی جامعه و رفتار متجاوزانه و ضد ملی چند نفر نباید بر نگاه نهادهای عمومی نظام به ویژه قوه قضائیه نسبت به کل این قشر شریف و زحمتکش تأثیر بگذارد.

به گفته وی، ارائه توضیحات قانع کننده از حوزه های تخصصی با کارشناسان دادگستری ضمن روشنگری می تواند از پیامدهای مخرب و توسعه تحلیل ها و تفسیرهای مغرضانه از بلوک رسانه ای ضدایرانی جلوگیری کرده و جا را برای دفاع مسئولان دستگاه های تخصصی باز بگذارد. .

رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری و دادستانی کشور، تاکید کرد: قضات محترم و همکارانشان که در یک سال گذشته همراه با سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حداکثر تلاش و حمایت را برای حل مشکلات برخی از سینماگران انجام داده اند. وی تصریح کرد: صرف نظر از حکم اخیر، البته من معتقدم که حساب آن مشت سینماگرانی که با رفتار یا گفتار خود قوانین کشور را زیر پا می گذارند از بقیه جداست و باید به عنوان قانون شکن در همه موارد پاسخگو باشند. حوزه و حرفه و دستگاه قضایی کشور باید بدون تبعیض به پرونده شما رسیدگی کند اما همه سینماگران و فعالان این عرصه فقط در جهت ارتقای فرهنگ و هنر این جامعه تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: سینماگران سرمایه فرهنگی و اجتماعی هر کشوری هستند و وظیفه رسیدگی به این قشر مهم و حساس تنها بر عهده سازمان سینمایی نیست، بلکه بر عهده دستگاه های مختلف دولتی است.

خزاعی تصریح کرد: باید اعلام کنیم که با هماهنگی و حمایت دستگاه های مختلف از جمله دادستانی از سال گذشته جلسات و گفتگوهای صمیمانه و همدلانه با صدها نفر از اهالی سینما و چهره های تاثیرگذار در این حوزه و بسیاری از این موارد داشته ایم. مردم به صراحت اعلام کرده اند که قصدی ندارند، قانون شکنی نکرده اند و خود را ملزم به قوانین و مقررات رسمی کشور می دانند، بنابراین ادامه این رویکرد همدلانه و صحیح در نهایت به آرامش بیشتر منجر می شود. ، انسجام و همدلی و سینمای ایران چه در تولید و چه در اکران و شان موفقیت های تاریخی خود را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد برخی از مصوبات اخیر که در مرحله مقدماتی است، با مشورت حوزه های تخصصی قابل بحث باشد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: به معاونت حقوقی سازمان سینمایی دستور داده ایم که در بحث سینماگران وارد بحث و پیگیری جدی تری شود.

وی از سینماگران و هنرمندان خواست در مواجهه با معضلات و چالش های اجتماعی با دقت، هوشیاری و بصیرت بیشتری رفتار کنند تا مورد غفلت و سوء استفاده جریان های سیاسی متخاصم و ضد ملی قرار نگیرند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا