اخبار روز

جزئیات افزایش حقوق، حقوق عائله مندی و مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی


به گزارش مانیبان، سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری و مزایای تکمیلی به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان را که حقوق آنها پرداخت می شود، ارائه کرده است. اردیبهشت ماه ماه شما طبق فرمول افزایش یافته پرداخت می شود. اعلام کرد.

بر اساس بخشنامه رئیس کل سازمان تامین اجتماعی، در اجرای مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویب نامه هیات وزیران؛ از اولین قرار فروردین 1403 کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان موضوع قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 1402 وضع شده است، برای مشمولان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان 35 درصد و برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل به میزان نرخ 22 درصد پایان مستمری اسفند ماه سال گذشته با مبلغ ثابت 690 هزار و 78 تومان افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری کلی بازماندگان موضوع اجرای ماده 111 قانون تامین اجتماعی مورخ 01/01/1303 71 میلیون و 661 هزار و 840 تعیین شده است. ریال در هر ماه که مطابق با شرایط هر یک از مستمری بگیران است، مزایای اضافی نیز به این رقم اضافه می شود.

در این بخشنامه مزایای تکمیلی قابل پرداخت به مستمری بگیران تامین اجتماعی شامل حق سنوات، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه فرزند، کمک هزینه نفقه همسر، کمک هزینه مسکن و حمایت از نفقه مستمری بگیران است. بر اساس این بخشنامه، نرخ حق سنوات بازنشستگان و مستمری بگیران (ثبت نام اصلی و مشترک) بیش از 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه به ازای هر سال سابقه بیش از 20 سال، 5000 ریال افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، مبلغ کمک عائله مندی مستمری بگیران دارای حداکثر 2 فرزند 14 میلیون و 4100 ریال، مبلغ کمک عائله مندی مستمری بگیران دارای 3 فرزند به بالا 18 میلیون و 205 هزار و 330 ریال، میزان یارانه فرزندان تعیین شده است. تا 2 فرزند 8 میلیون و 595 هزار و 620 ریال و برای فرزند سوم و بیشتر 11 میلیون و 174 و 306 ریال مبلغ یارانه همسر مسئول فرزند در مورد بازماندگان دارای حداکثر 2 فرزند 14 میلیون است. 4100 ریال و میزان سود زوجه تحت تکفل فرزند در مورد بازماندگان سه فرزند و بیشتر 18 میلیون و 205330 ریال تعیین شده است.

این گزارش حاکی از آن است که مبلغ کمک هزینه مسکن قابل پرداخت به مستمری بگیران برای هر مورد بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان 2.7 میلیون ریال و مبلغ ریالی کمک به تامین معیشت مستمری بگیران نیز 4 میلیون ریال تعیین شده است. برای هر مورد

لازم به ذکر است که پرداخت مستمری. اردیبهشت ماه از چند روز پیش ماه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی آغاز شد و حقوق این ماه آنان بر اساس افزایش های ذکر شده در این بخشنامه پرداخت می شود. تامین اجتماعی نیز مابه التفاوت حقوق را اعلام کرده است. فروردین ماه بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان نیز در می باشد خرداد ماه پرداخت خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا