اخبار روز سینما جهان

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ با ابرهای طوفانی و پس زمینه اعتراضی شروع شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، با نم نم باران ملایم، لیلی گلدستون، گرتا گرویگ، عمر سی، جین فوندا، ژولیت بینوش و دیگر ستارگان، زرق و برق را به فرش قرمز جشنواره آوردند.

مهر وی نوشت: این آسمان تاریک بازتابی از وضعیت روحی کسب و کار سینما در مشهورترین جشنواره سینمایی است که ماراتن 11 روزه خود را با موضوعات جنجالی آغاز کرد. اگر به استودیوهای هالیوود اشاره نکنیم، که هنوز از اعتصاب سال گذشته انجمن نویسندگان که اکثر تولیدات سال را از بین برد، و پس لرزه های Covid که گیشه را خالی کرده است، در هیجان هستند، نمی توانیم این خدمات پخش را نادیده بگیریم. که بسیاری از این شرکت‌ها در طول همه‌گیری راه‌اندازی کردند، نتوانستند سود قابل توجهی کسب کنند و همه اینها موجی از کاهش هزینه‌ها و ریاضت‌ها را به همراه داشته است که با روحیه آزاد جشنواره کن مطابقت ندارد.

با این حال، انتظار می رود استودیوهای بزرگ امسال دوباره در جشنواره حضور داشته باشند، حتی اگر از برخی از مدیران آنها خواسته شده باشد که در سفر به جنوب فرانسه پرواز اقتصادی داشته باشند. Furiosa در دنیای مکس دیوانه جورج میلر این چهارشنبه اکران می‌شود، هشت سال پس از طوفان جاده خشم در کن. فیلم حماسی وسترن «افق» کوین کاستنر نیز در کن امسال در کنار فیلم «مهربانی ها» یورگوس لانتیموس کارگردان نامزد اسکار به نمایش در خواهد آمد.

فیلم‌های جدیدی از کارگردانان مولف نیز در جشنواره امسال حضور دارند و چهره‌هایی چون پل شریدر با «اوه، کانادا»، دیوید کراننبرگ با «کفن‌ها»، فرانسیس فورد کاپولا با «مگالوپولیس» و آندره‌آ آرنولد با «پرنده» حضور خواهند داشت. جشنواره. با این حال، اکثر این فیلم ها خارج از سیستم سنتی استودیو هالیوود تامین مالی شده اند و کاپولا با 120 میلیون دلار از فروش سهام یک تجارت خانوادگی، سرمایه فیلم خود را تامین کرد.

جشنواره فیلم کن امسال با فیلم افتتاحیه «پرده دوم» کمدی با بازی لئا سیدوکس و لوئیس گارل آغاز شد، اما ستاره شب افتتاحیه بدون شک مریل استریپ بود که به نظر می‌رسید نخل طلای افتخاری را دریافت کند. ضربان ضربان دار “مامان میا!” از پله های کاخ جشنواره بالا رفت. او در این مراسم از زبان مادرش گفت: عزیزم می بینی با چه سرعتی همه چیز جلو می رود.

کن قبل از نمایش «پرده دوم» هیئت داوران خود را روی صحنه آورد که شامل شمال عمر سی، لیلی گلادستون، نادین لباکی، ابرو جیلان، هیروکازو کوریدا، جی اوه تو بود. بایونا توسط گرتا گرویگ هدایت می شد. خالق «باربی» در سخنانی کوتاه این جشنواره را عبادتگاه دوستداران سینما خواند.

گرویگ گفت: من عاشق سینما هستم و هنر برای من امری مقدس است.

اگرچه فضای داخلی آرام بود اما پیش بینی می شود جشنواره کن امسال از نظر سیاسی شلوغ باشد و اعتراضات در حمایت از غزه مانند جشنواره های دیگر به جشنواره کن برسد. به همین دلیل اگرچه تظاهرات در اطراف و اطراف جشنواره ممنوع شده است، اما با توجه به شدت تظاهراتی که در واکنش به کشتار مردم غزه در حال انجام است، برگزاری جشنواره فیلم بدون نادیده گرفتن جنگ بین غزه امکان پذیر نخواهد بود. اسرائیل و حماس.

ددلاین همچنین یادآور شده است که این دوره از جشنواره کن در پس زمینه بالقوه انفجاری جنبش فرانسوی “May You” برگزار می شود که توسط بازیگر و فیلمساز جودیت گودرش در مورد آزار جنسی روایت می شود. اگرچه به شب افتتاحیه نرسید، اما کامیل کوتین مجری برنامه در یک مونولوگ با تجسم تجربه تماشاگران جشنواره در “دنیای موازی” کن به جریان های پنهان امسال اشاره کرد و گفت: “جلسات حرفه ای با دیگر مردان قدرتمند بخشی از عادات و آداب و رسوم پس از پذیرش “من هم” نیست و ما آن را جشن می گیریم.

قبل از این مراسم، اعتراض کارکنان جشنواره در کنار فرش قرمز کاخ برگزار شد و قبل از اینکه پلیس تجمع را متفرق کند، با تظاهرات خود یادآور شدند که انتظار دستمزد بیشتری دارند.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا