اخبار روز

حقوق معلمان آموزش و پرورش را دو برابر کنید تا انگیزه بیشتری داشته باشید


به گزارش مانیبان؛ امروز علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش شهریه معلمان گفت: یکی یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش کمبود کارکنان، استفاده از نیروهای آموزش دیده برای آموزش و پرورش است. در شرایط فعلی هزینه شهریه به اندازه کافی جذاب نیست و به همین دلیل ما در شورای حقوق و دستمزد پیگیر افزایش آن هستیم. شهریه تا دو برابر که در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص پرداخت شهریه زمستانی معلمان گفت: شهریه معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است. اردیبهشت ماه شهریه زمستانی معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان برای خرید خدمات اظهار کرد: حقوق معلمان برای خرید خدمات تا دی پرداخت شده است و حقوق آنها را تا پایان هفته معلم پرداخت خواهیم کرد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۶ مهر وی اعلام کرد: سال گذشته (1401) قرارداد سه جانبه ای بین وزیر آموزش و پرورش وقت، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در مورد خرید خدمات منعقد شد که مبنی بر اینکه بحث خرید خدمات در . بر این اساس مقرر شد تمامی این نیروهای خرید خدمات جهت استخدام در آزمون استخدامی شرکت کنند و در آزمون نیز به نسبت سال ها سابقه کاری به آنها امتیاز ویژه دادیم.

امسال از 22 هزار کارمند خرید خدمت وزارت آموزش و پرورش، 4 هزار نفر در آزمون استخدامی قبول شدند و ادامه داد: طبق قانون، جذب این نیروها فقط از طریق آزمون امکان پذیر است. در عین حال به عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیروها اعتقاد دارم. امسال به جز از طریق آزمایش اجازه جذب این نیروها را نداشتیم اما با دستور رئیس جمهور برای خرید خدمات فوق به خدمت فراخوانده شدند و تعداد آنها حدود 18 هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیروهای خرید خدمات ابتدا آذر در سال جاری اعلام شد که نمایندگان شورای اسلامی در ماده 88 لایحه قانون هفتم، هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، شهریه رایگان و شهریه نهضت سوادآموزی در مدارس دولتی و مراکز آموزشی را ممنوع کردند. . برنامه توسعه مقرر می دارد: به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام آموزشی کشور اقدامات زیر انجام می شود:

هر گونه استخدام نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، شهریه رایگان و حقوق آموزشی نهضت سوادآموزی به استثنای افرادی که در سالهای اخیر تحت این عناوین به طور مستمر در آموزش و پرورش مشغول به کار بوده اند، در مدارس دولتی و مراکز آموزشی ممنوع است. و مراکز آموزشی مفاد این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد تعهدات کارگری برای دولت نیست.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا