اخبار روز

حرکت آینده قیمت دلار همچنان در هاله‌ای از ابهام / رنج زدن دلار در محدوده 49 هزار!

روند افزایشی قیمتی دلار که از چند روز قبل شروع شده بود متوقف شد و پیشبینی های ضد و نقیضی برای حرکت آینده آن وجود دارد. در ادامه نظرات فعالان بازار را می‌خوانید.

به گزارش پی ام آپ، روند نوسانات نزولی قیمت دلار در تهران که از چند روز پیش در بازار ارز  آغاز شده است از دیروز چهارشنبه 21 تیر تقریبا متوقف شده است. نظرسنجی ها حاکی از کاهش شیب نزولی قیمت دلار است. قیمت دلار از معاملات پشت خطی سه شنبه شب تا معاملات پشت خطی چهارشنبه شب در محدوده 49100 تا 49300 تومان نوسانات رفت و برگشتی داشته است. معامله گران بازارهای مالی نظرات متفاوتی در مورد حرکت اسکناس ایالات متحده دارند.

برخی از معامله گران ادعا می کنند کسانی هستند که دست بازارساز را خوانده اند و حاضر نیستند دارایی های خود را به راحتی بفروشند. این دسته بیان می کند که نوسانات اخیر به دلیل تزریق کاهش یافته است نشان و مداخله ارزی بازارساز بوده است. این دسته معتقدند با کاهش تزریق، قیمت دلار دوباره افزایش می یابد.

البته برخی معتقدند دلار در حال استراحت است. به گفته آنها، پس از سقوط پی در پی دلار در چند وقت اخیر، نوسان محدود آن نیز طبیعی است. در حالی که قیمت دلار در حال رسیدن به انتهای کانال 49 هزار تومانی است، حرکت بعدی خود را تعیین می کند. پیشکسوتان بازار مالی بر این باورند که در شرایط کنونی مهمترین سقف حمایتی محدوده 49 هزار و 200 تومان است. آنها همچنین می گویند حمایت روانی 49 هزار تومانی برای قیمت دلار مهم است و اگر دلار آمریکا به زیر این حد برسد، مهم ترین محدوده حمایتی در محدوده 48 هزار و 500 تومان خواهد بود. اما در صورت تثبیت دلار بالای مرز 49200 تومان، رشد تدریجی دلار امکان‌پذیر خواهد بود، با این حال گروهی دیگر معتقدند که بازار منتظر اخبار جدیدی است و اگر سوخت جدیدی به بازار نرسد، احتمالاً حرکت قیمت دلار کم‌رنگ خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا