اخبار روز سینما

حکم قطعی همسر مهناز افشار برای یاسین رامین چقدر است؟


به گزارش شمانیوز، دیوان عالی کشور با صدور رای نهایی در پرونده اختلاس سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر، حکم برائت دادگاه تجدیدنظر برای «یاسین رامین» را نقض و وی را به حبس و 873 هزار و 887 یورو جزای نقدی محکوم کرد.

رای صادره از شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور به شرح زیر است:

«…متهم یاسین رامین بیگ به جرم خیانت در امانت با احتساب روزهای گذشته بازداشت و در رابطه با شکایت سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر به وکالت فوق به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. متهم مذکور در خصوص جرم پرونده با توجه به ماهیت جرم خیانت در امانت مقرر و به استناد مواد 9، 14 و 17 ق.آ.د.ک. گفتنی است متهم به پرداخت مبلغ 873 هزار و 887 یورو به اضافه هزینه دادرسی و حق الوکاله محکوم می شود.

به گزارش تسنیم، سازمان تامین پزشکی جمعیت هلال احمر در سال 1392 از یاسین رامین به اتهام اختلاس، تصرف غیرقانونی و سوء استفاده از اموال دولتی شکایت کرد. اردیبهشت ماه در سال 1397 حکم بدوی مبنی بر 17 سال حبس تعزیری و مصادره دارایی به مبلغ 2 میلیون یورو از سوی شعبه 1058 دادگاه کیفری شماره 2 مجتمع جنایی کارکنان دولت تهران صادر شد.

در این پرونده، جرایم یاسین رامین شامل «خیانت در امانت» و «انتقال مال غیر» بوده است.

پس از اعتراض یاسین رامین به این تصمیم، مجدداً پرونده در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شد، رأی دادگاه نقض شد و یاسین رامین از اتهامات وارده تبرئه شد.

یاسین رامین همسر مهناز افشار بازیگر سینما که پس از خروج از کشور فعالیت های تبلیغاتی زیادی علیه مردم و نظام انجام می داد، پس از تصمیم دادگاه تجدید نظر به سرعت کشور را ترک کرد. پیش از این مهناز افسر برخی از املاک خود را به خارج از کشور منتقل کرده بود.

با اعتراض سازمان تجهیزات پزشکی هلال احمر، این پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و اکنون یاسین رامین به حبس محکوم شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا