اخبار روز

خانم ها حتما بخوانند/ 4 عامل موثر در بروز یبوست

تحقیقات نشان می دهد که گرگرفتگی و علائم مشابه نیز می تواند ناشی از آلرژی غذایی باشد. نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند چای و قهوه نیز محرک محسوب می شوند.

گرگرفتگی یکی از شایع ترین علائمی است که زنان در دوران یائسگی و قبل از آن تجربه می کنند، اگرچه به گفته متخصصان، یائسگی تنها عامل موثر در بروز گرگرفتگی نیست.

به گزارش صد آنلاین، در واقع این احتمال وجود دارد که همه افراد در هر سنی به این بیماری مبتلا شوند و حتی در مردان نیز گرگرفتگی مشاهده شود.

وبسایت مدیکال دیلی مطلب جدیدی در این باره منتشر کرده است. عواملی که می توانند باعث گرگرفتگی شوند عبارتند از:

دشوار

کارشناسان معتقدند افرادی که شاخص توده بدنی بالاتری دارند، از نظر شدت و دفعات بیشتر مستعد گرگرفتگی هستند. زنانی که اضافه وزن دارند و گرگرفتگی دارند نیز می توانند علائم خود را با ورزش و رژیم غذایی تسکین دهند.

آلرژی غذایی

تحقیقات نشان می دهد که گرگرفتگی و علائم مشابه نیز می تواند ناشی از آلرژی غذایی باشد. نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند چای و قهوه نیز محرک محسوب می شوند.

داروهای تجویزی

گرگرفتگی نیز یکی از عوارض مصرف داروهایی مانند استروئیدها و داروهای افسردگی است.

ترس

ترس یک عامل فیزیولوژیکی دارد. با افزایش ضربان قلب، فشار خون و انقباض عضلانی، دمای بدن افزایش می یابد. علاوه بر این، ترشح اپی نفرین و اپی نفرین در بدن این علائم را افزایش می دهد و افزایش جریان خون منجر به افزایش دمای بدن می شود. به همین دلیل است که فرد هنگام نگرانی و استرس احساس گرما می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا