اخبار روز

خبر خوب برای سربازان؛ این سازمان شناخته شده سفارش می پذیرد

به گزارش مگتو، مجوز استفاده از ظرفیت کارگروه برای فعالیت در ایستگاه های آتش نشانی روستایی توسط اشکان جعفر کریمی مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات عمرانی و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ستاد کل نیروهای مسلح اعطا شد. با اعلام خبر فوق توضیح داد: این مصوبه بر اساس پیگیری های انجام شده و با توجه به مشکلات یاوران روستا در تامین نیروی انسانی مورد نیاز ایستگاه های آتش نشانی روستایی بنا به اعلام ستاد کل نیروهای مسلح دستوری صادر شده است. که به مدت 2 سال استقرار تعداد محدودی از نیروهای فعال در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری غیرپزشکی برای استفاده در ایستگاه های آتش نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور قابل استفاده خواهد بود.

فارس نوشت: وی خاطرنشان کرد: تاکنون 938 ایستگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده است که برای دستیابی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور برنامه ریزی شده بود تعداد این ایستگاه ها به تدریج در حال افزایش است. او اضافه کرد: یکی یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی این پایگاه ها تامین نیروی انسانی لازم است. با توجه به محدودیت منابع اعتباری شهرستان ها، بهره گیری از ظرفیت نیروهای ضربت می تواند در رفع این موضوع موثر باشد. کریمی همچنین درباره اثربخشی این مشکل اظهار داشت: در سال‌های 1400 و 1401 بر اساس مصوبه ستاد کل ورماخت، بیش از 350 نیروی فرماندهی در ایستگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و مستقر شدند که این ایستگاه‌ها را فعال کردند و همه امکانات را فراهم کردند. لوازم گرد در بسیاری از آنها خدمات شبانه روزی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی، علاوه بر خدمات آتش‌نشانی، آموزش‌های امنیتی نیز برای روستاییان انجام شد که در نهایت مدیرکل این سازمان در بهبود وضعیت امنیتی روستاها بسیار مؤثر بود دفتر هماهنگی عمران و روستایی خدمات یادآور شد: در خصوص صدور مجوز جدید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه هماهنگی برای استفاده مناسب از این ظرفیت تشکیل شد. نیروها با حضور نماینده دولت در امور پرسنلی جلسه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و بخشداری‌های کشور در خصوص چالش‌ها و راهکارهای مربوطه بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

۴۷۴۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا