اخبار روز

خبر خوب برای کارگران قراردادی و نیروهای شرکتی


مدیرکل روابط کار و جبران خسارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه لایحه ای به دولت با عنوان تعیین سقف 5 ساله برای قراردادهای موقت کار خبر داد و گفت: با تصویب این پیشنهاد. ، قرارداد کلیه کارگران اعم از مشاغل مستمر یا موقت. غیر دائمی، بعد از 5 سال باید دائمی شود.

به گزارش مانیبان، احمد غروی درباره تاکیدات مقام معظم رهبری بر پایداری امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این زمینه گفت: در این راستا باید توجه داشت که در این راستا به دلیل عدم موفقیت در این زمینه تلاش می شود. یکی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که ایشان در دیدار با جامعه کارگری مطرح کردند، لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکید رئیس جمهور و وزیر تعاون، مددکاری اجتماعی کارگروهی تشکیل شد. نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاه، قضات دادگستری، مرکز تحقیقات. ما مجلس و مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری را تشکیل دادیم و در این کارگروه به بحث امنیت شغلی می پردازیم.

وی ادامه داد: در این کارگروه مواد قانون کار مرتبط با موضوع امنیت شغلی و تشکیلات قراردادهای کار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس 5 ماده ای بازنگری و در قالب لایحه به دولت ارائه شد. .

غروی اصلاح ماده 7 قانون کار را یکی از مواد پیشنهادی به دولت عنوان کرد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شد افراد شاغل در فعالیت های غیر مستمر بتوانند با قرارداد موقت به کار خود ادامه دهند. حداکثر به مدت 4 سال بعد از 4 سال قرارداد شما باید نامحدود شود و تبصره 2 ماده 7 قانون کار به فعالیت های مستمری که تاکنون محدودیتی برای آن ها در نظر گرفته نشده بود اشاره می کرد، بنابراین تبصره های 1 و 2 ماده 7 را می خواستیم. قانون کار با هم، نهایتاً برای کارگرانی که در مشاغل و فعالیت های مستمر و ناپیوسته مشغول به کار هستند که قرارداد موقت آنها بعد از 5 سال نامحدود می شود و کارفرما باید محدودیت 5 ساله را پیشنهاد دادیم. با کارکنان قرارداد دائمی امضا کنید.

مدیر کل روابط کار و جبران خسارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و به دولت ارائه شد. امیدواریم به تصویب و تصویب هیأت وزیران برسد تا بتوانیم آن را به مجلس بفرستیم و امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث امنیت شغلی، نمایندگان مجلس نیز با دولت و دولت همکاری کنند. وزارت من کار می کند تا کارگران نگران آینده شغلی خود نباشند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا