اخبار روز

خبر خوش در مورد اولین هفته پرداخت ویژه فرهنگیان


به گزارش پی ام آپ به نقل از سلام نو، صحرایی درباره «اضافی ویژه» معلمان گفت: تصمیم گیرنده در این موضوع شورای حقوق و دستمزد است که تاکنون 3 بار با آن مکاتبه کرده ام و در حال پیگیری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین حقوق معلمان واجد شرایط 30 درصد کمتر از کارکنان دولت است، گفت: این در حالی است که صلاحیت، حقوق معلمان را 26 درصد افزایش داده است. واقعیت این است که حتی اگر معلمان بالاترین حقوق را دریافت کنند، باز هم به معلمان بدهکار هستیم. صحرایی همچنین انتقاد کرد و افزود: معلمان یک سال شهریه (تدریس اضافی) نمی گیرند، بعد که پرداخت می کنیم می نویسیم می خواهیم شهریه شما را پرداخت کنیم. البته با نظر مساعد رئیس جمهور تصمیم گرفتیم شهریه معلمان را ماهانه پرداخت کنیم.

وی در خصوص کمک های اجتماعی به معلمان گفت: کارکنان سایر نهادها در هر مناسبت هدیه ای دریافت می کنند اما معلمان هیچ هدیه ای دریافت نکردند. در شورای حقوق و دستمزد 4 مورد از جمله معلمان تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیمه تکمیلی امسال با سال گذشته تفاوت زیادی دارد.

وی از ایجاد سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان خبر داد و گفت: می خواهیم یک سازمان غیرانتفاعی ایجاد کنیم و به معلمان کمک کنیم و سازوکار قانونی برای این کار پیش بینی شده است. امیدوارم تا آخرش اسفند قوانین و مسائل را جلو ببریم و بتوانیم سال جدید را اجرا کنیم.

وی درباره وضعیت معلمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی قانون دارند اما موضوع حقوق و بیمه این معلمان که کار کارشناسی آن در کمیسیون آموزش مجلس انجام شده است باید تغییر کند. و در آستانه ورود به صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پرورش درباره گزینش در وزارت آموزش و پرورش گفت: گزینش خوب است و آن را جدی می گیریم. اما در مجموع صلاحیت های کلی معلمان واقعا قابل قبول است و معلمان شریف ترین قشر هستند. البته صحیح ترین راه برای جذب معلم تربیت معلم است.با سلام و احترام

وی در خصوص کسر از حقوق دانشجو معلمان گفت: این یک امر قانونی است یعنی طبق قانون خدمات رسان باید بخشی از حقوق دانشجو معلمان صرف رفاه حال آنان شود.

صحرایی درباره وضعیت نیروهای خرید خدمات گفت: سال گذشته تعهد سه جانبه ای بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد که نیروهای خدماتی نیروهای خریدار در آزمون استخدامی شرکت کنند. و از 22000 نفر 4000 نفر پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه قانون به هیچکس اجازه ورود به آموزش و پرورش را جز از طریق جذب نیرو نمی دهد، تصریح کرد: من به کیفیت کار بسیاری از این نیروها اعتقاد دارم، بر این اساس این موضوع را به دولت رساندم و با رئیس جمهور صحبت کردم. مقرر شد تمامی نیروها با کسب خدمات، به مدت یک سال به خدمت فراخوانده شوند و در آزمون بعدی شرکت کنند. بدین ترتیب صبح روز دوشنبه 18 هزار نفر از نیروهای خرید فراخوان داده شدند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص درخواست کارنامه سال گذشته برای شرکت در تکمیل ظرفیت امسال گفت: کارنامه سبز با تکمیل ظرفیت متفاوت است و حضور آن در تکمیل ظرفیت امسال موضوعیتی ندارد.

وی درباره تکمیل ظرفیت گفت: می خواستیم 70 درصد پرسنل مرد و 30 درصد پرسنل زن در آزمون آموزشی شرکت کنند و 92.5 درصد زن و 7.5 درصد مرد در آزمون شرکت کنند، اما محدودیت جنسیتی در تکمیل ظرفیت حذف شد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا